Nový Skyrim, starý Skywind

Na letošní E3 konferenci Bethesda potvrdila spekulace ohledně remastrování zatím posledního dílu z oblíbené série The Elder Scrolls. Vyretušovaný Skyrim nabídne větší rozlišení textur, vylepšené stíny, světlo a další úpravy. Na prezentačním videu je patrné, že původně velmi ponurá hra je obohacena teplejšími barvami a zároveň lépe osvětlena, což jí konečně dodává zajímavý nádech. Remasterovaná verze zavítá na Playstation 4, Xbox One a PC. Počítačoví hráči dokonce dostanou hru zcela zdarma, pokud již vlastní původní titul s kompletním stáhnutelným obsahem, nebo tzv. Legendary Edition. Tato zpráva samozřejmě popudila všechny konzolové hráče, objevují se nařčení z diskriminace konzolistů a nadržování počítačovým hráčům.

 

Nutno dodat, že Skyrim se těší velké pozornosti moderské komunity. Do hry vzniklo neskutečné množství modifikací, ať už šlo o nové příběhové úkoly, nová kouzla, úpravy měnící herní principy nebo grafické nastavení. Právě pomocí grafických modifikací bylo možné hru vylepšit k nepoznání od původní verze. Pro mnoho hráčů tak remamsterovaná verze nemusí být zajímavá, protože si zkrátka hru remastrovali sami. Pro všechny ostatní, kteří hráli hru bez modifikací, by mohla být vyleštěná verze hry lákavá. Svět Skyrimu je komplexní, rozložitý a v kombinaci se skvělým příběhem nabízí nezapomenutelné dobrodružství. Mnoho hráčů si hru nepochybně s radostí zopakuje.

Otázkou je, zda-li oznámení remasterované verze Skyrimu udělalo radost také autorům rozsáhlé modifikace Skywind. Ti se snaží v enginu Skyrimu vymodelovat starší díl série – Morrowind. Na projektu spolupracuje poměrně velká parta nadšenců. Práce je to mravenčí. Autoři se např. snaží nadabovat veškeré dialogy, které byly v původní hře pouze v textové podobě. Revizí musí projít staré modely postav a textury, ale také hudební doprovod. Obdivuhodná práce však trvá již více než dva roky a ani dnes není podle autorů v dohlednu konečná verze. Pokud by vývoj trval příliš dlouho, může se stát, že nová modifikace bude v porovnání s aktuálními hrami vypadat staře.

Doufejme tedy, že se autorům podaří modifikaci brzy dokončit.

Jakub Štěpánek

Na světě pobíhám přibližně 27 let. Už jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Hry mě stále nepřestávají fascinovat, nejraději mám open-world tituly a kooperativní akce.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít