No Man in the Sky

Mezihvězdné cestování v alternativním vesmíru je konečně dostupné každému milovníkovi velkých raket, barevných planet a hrůzu nahánějícího nekonečna. No Man’s Sky se přiřítilo na harddisky a otevřelo čelisti nedočkavých hráčů.

Jak to tak ale vypadá, čelisti se záhy velmi rychle zavřely. Autoři hry během vývoje v rámci nejrůznějších rozhovorů naslibovali hráčům vesmírné hory a doly, které se velmi zásadně odlišují od kráterů reality. Přinejmenším lze říct, že vědomě naznačili možnosti a herní mechanismy, jichž se hráči zkrátka nedočkali. Multiplayer se omezuje na pojmenovávání planet, zvířat a dalších věcí. Tato možnost však pro většinu hráčů ztratila kouzlo hned po prvním zdlouhavém vymýšlení originálního názvu, jenž stejně nikdo nikdy nespatří. Na papíře možná pojmenovávání planet vypadalo skvěle a dovedu si představit, že na to autoři nalákali mnoho hráčů, ale z hlediska zábavnosti tato featura pokulhává.

Na co dalšího vývojáři z Hello Games lákali? Na epické vesmírné souboje, které však ve finále postrádají jakékoliv kouzlo. Podle všeho se vesmírné bitvy ani zdaleka nevyrovnají Elite: Dangerous, působí odbytě, příliš arkádově. Hráči tak zbyde prozkoumávání planet a snaha přežít v prostředí neslučitelném se životem. Jenže planety jsou v podstatě jedna jako druhá. I když na první pohled působí rozmanitým a pestrým dojmem, na nic překvapivého člověk nenarazí. Těžba nerostů, sbírání rostli a zabíjení zvířat kvůli surovinám pro výrobu zbraní či paliva do rakety je nakonec stereotypní až ubíjející. Ale co se dá dělat. Přes to zkrátka nejede meziplanetární vlak a vy se tak nedostanete do tajemného středu.

no-man-s-sky-modding-on-pc-can-change-everything-update-no-man-s-sky-322204

Procedurální generování herního obsahu sice dokáže vykouzlit osmnáct nul v počtu planet, ale k čemu to sakra je, když jsou všechny stejně nudné. Za mě jde o skvělou technologickou ukázku, která velmi dobře demonstruje možnosti procedurálního generování. Jako herní zážitek ovšem hra nabízí jen velmi málo. Matematický vzorec se prostě nikdy nemůže vyrovnat kvalitnímu level designu.

Ti, co od hry čekali mnoho, jsou nyní zklamaní a troufám si říct, že už je toulání po hvězdách přestalo bavit. Kdo od hry naopak nic nečekal, ten sice nic moc nedostal, ale odpustil si alespoň to zklamání. Pokud Hello Games nepřidají do hry něco skutečně zajímavého, brzy nebude ani jeden man in the sky.

Jakub Štěpánek

Na světě pobíhám přibližně 27 let. Už jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Hry mě stále nepřestávají fascinovat, nejraději mám open-world tituly a kooperativní akce.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít