Battlefield 1 – Betadojmy

Otevřená beta připravované pecky z první světové války se rozjela jako opancéřovaný vlak. Naši redaktoři neváhali ani vteřinu a také naskočili. Přinášíme vám krátké dojmy z divoké jízdy plné bajonetů, tanků a pouštního písku.

Marek Beer

Dnes, se podíváme do minulosti na to…. jak první válka rozhodně nevypadala. Nechci začít úplně negativně, ale nedá mi jinak. Historicky rozhodně nejde o nejautentičtější díl. Technika i zbraně sice odpovídají, ale pojetím hra pokračuje v nastoleném trendu akčního Battlefrontu a předchozích Battlefieldů. Naštěstí se DICE poučili z některých chyb posledního dílu a tak třeba vrací možnost hrát ve skupině s více jak jedním spoluhráčem. Právě v partě kamarádů chutná BF1 nejlíp. Těžké tanky až pro šest lidí, bombardéry a nebo obrněné vlaky slibují zábavné momenty a opravdu intenzivní kooperaci. Vše dohromady doprovází líbivá grafika a povedené efekty. Standard, na který jsme ale u podobných her už zvyklí.

Beta přináší dva sérií osvědčené herní módy. Rush a Conquest. Oba se odehrávají na stejné mapě, která je situovaná kdesi v Orientu. Jednotlivá kola doprovází i dobře vypadající změny počasí, v tomto případě mlha a písečná bouře. Nemají ovšem větší vliv na hratelnost, krom snížené viditelnosti. Ke klasice se vrací i výběr tříd. Moje možná větší výtka by patřila právě zde, hra až zbytečně plýtvá s automatickými zbraněmi. Assault s automatem je k nerozeznání od vojáka z druhé světové, stejně jako kulometčík. Kvůli rychlému respawnu je medik tak trochu zbytečnou třídou a ve hře se pohybuje padesát procent vašeho týmu jako odstřelovači. Uzavřít možnost výběru tříd, jako tomu bylo například u stařičké America’s Amry, by možná hernímu tempu pomohlo, ale vůči aktuálním trendům by asi nešlo o krok příliš oslavovaný širokým publikem. Bojišti s náhodnými hráči ubližuje tento faktor asi nejvíce.

Nevšední zbraně a dopravní prostředky zasazené do atraktivních neprobádaných prostředí budou hlavním tahákem pro plnou hru. Koho bavil multiplayer v Battlefieldu s pořadovým číslem tři a čtyři bude jako doma i v chystaném dílu. Ostatní revoluci nečekejte. Protenokrát nám DICE pod taktovkou EA připravili pouze vylepšenou evoluci něčeho, co už tu bylo v různých podobách.

David Absolon

Už od oznámení jsem se na hru těšil. Grandiózní trailer napovídal tomu, že se konečně dočkáme toho starého dobrého Battlefiledu. Jelikož jsem spíše singleplayerový hráč, tak jsem do právě spuštěné bety nevstupoval přehnaně nadšený. Jak jsem ale již řekl na začátku, hra mě zajímala už od samotného oznámení, takže jsem se do bety pustil taktéž.

Po spuštění hry mě čekalo překvapení v podobě menu, které jakoby z oka vypadlo Star Wars Battlefrontu, který je dodnes přijímaný velmi rozporuplně a je označován jako FPS pro casual hráče. Tento fakt mě poněkud vyvedl z míry, čekal jsem, že si vývojáři dají pozor na podobnost s jejich minulým počinem. Vrhnul jsem se tedy do bitvy. Brzy jsem zjistil, že se nekoná velké překvapení. Čekají na vás klasické 4 třídy – Assault, Medic, Sniper, Support. Celý tým je rozdělen do tzv. Squad, které jsou pro max 5 hráčů. Partu si můžete vytvořit sami nebo se do jedné z nich přidat. Ideálně aby každá Squad měla zastoupení všech dostupných tříd, ale opět nečekejte žádnou hardcore kooperaci, prostě vyberete vaší oblíbenou třídu a hurá do boje.

Kdo čeká první světovou válku v tom pravém slova smyslu, tak bude zklamán, ale o tom už bylo mnohé řečeno hned po oznámení hry a už z trailerů bylo jasné, že nás čeká alternativní podoba první světové války. Samotná hra se nehraje špatně a je poměrně zábavná, ale pořád jsem měl při hraní pocit jako bych tohle všechno už viděl a znal, prostě žádná novinka ač jsem hledal, kde se dalo. Kdybyste si pustili Star Wars Battlefront nebo Battlefield 3 v modu Conquest, tak rozdíly budete hledat marně. Samozřejmě tím největším je to, že se nacházíte v první světové válce a držíte dobové zbraně, ale to je tak asi všechno. Co se týče dopravních prostředků, tak ani tady se hra neliší od svých předchůdců a nabídne jich velké množství, ne všechny najdete na mapě a musíte se do nich naspawnovat jako například letadla nebo tanky. Tady musím DICE pochválit, protože pokud si myslíte, že v tanku si vystačíte sami, tak se pletete. Je nutno hodně kooperovat. Tank s plnou posádkou je daleko silnější než s polovičním osazenstvem. Nechybí ani kůň, kterého budete moci osedlat a stát se tak součástí jízdy. Dále si mojí pochvalu určitě zaslouží technické zpracování, které je na velmi dobré úrovni. Destrukce zde už nepůsobí jen na oko, budovy jdou opravdu zničit.

Battlefield 1 se hraje dobře. Máte opravdu pocit, že jste součástí velké bitvy. Jenže vlastně nevíte, kdo a odkud vás to vlastně zabil a spoustu killů je dílem náhody. Je jasné, že si Battlefield 1 najde spousty fanoušků, ale já mezi ně patřit nebudu. Takže mi nezbývá nic jiného než doufat, že DICE vyjdou konečně ze stínu a ukážou nám “kulervoucí“ single kampaň!

Lukáš Horský

Mile mě vždy potěší jakákoliv otevřená Beta her, které mají zdobit nástěnku herního podzimu. Je to taková satisfakce za mrtvý formát dřívějších demoverzí. A tak ani já nesměl chybět na bitevním poli. Hned na úvod bych rád pochválil bezchybnou optimalizaci, které ve mně vzbudila dojem, že si konečný produkt zahraji s plnými detaily v taktu 60fps za vteřinu. A to se počítá! Připočítejme k tomu krásnou fotorealistickou grafiku, u které nepochybujete o tom, že by mohlo být něco hezčí a ocitáte se atmosféricky v Star Wars Battlefront, jen bez onoho SW univerza. Ano i mě tato podoba okamžitě vytanula na mysli. A zde je můj osobní kámen úrazu. Já vlastně nemám moc v lásce multiplayerové střílečky. Jelikož jsem obrečel absenci kampaně v zmiňované SW hře, apeluji na vývojáře Battlefieldu 1, aby si prosím dali záležet a naservírovali nám nějaký smysluplný příběh z první světové války, protože máte našlápnuto spolknout letošní Call of Duty, jako nemastný a neslaný kus, zatímco nabídnete lahůdku, po které jsme tak dlouho bažili. Pokud tomu tak nebude, dopadne to stejně jako s Battlefrontem a i když vlastně mulťákům nerozumím, nerad bych, aby rozpačitost hráčů způsobila promarněnou šanci a lehce nadprůměrné hodnocení.

Jakub Štěpánek

Já už jenom velmi krátce. Když se o novém Battlefieldu začalo nadšeně diskutovat, těšil jsem se především na singleplayerovou část. Ne že by mě mulťák nebavil, ve trojce a čtyřce jsem strávil kus života a společně se svými bratry ve zbrani jsme si tu jízdu náležitě vychutnali. Odemykání nových udělátek na zbraně a celkové nenápadné zlepšování ve hře mě motivovalo k dalšímu hraní. Odbočka Hardline už ale šla mimo mě, hlavně kvůli tematickému zasazení. Bojím se, aby Battlefield 1 nečekal stejný osud.

Nesmíte mě špatně pochopit. Už samotná beta je velmi dobře zpracovaná a potvrzuje tak mistrovství autorů v tomto oboru. Myslím si ale, že jde pouze o další odbočku, s níž si Electronic Arts kupují čas, aby mohli hráčům opět naservírovat moderní konflikt, tak jak ho známe z trojky a čtyřky. Po vydání Hardline zůstala většina pravidelných hráčů právě u čtyřky, stejně tomu tak bylo v případě Battlefrontu. Nový přírůstek do rodiny se bude skvěle prodávat, ale nebude se dlouho hrát. Časem se zase většina hráčů vrátí na servery čtvrtého dílu. Já osobně doufám, že se vývojáři zlepšili ve vyprávění příběhů a v singleplayerovém dobrodružství pro nás připraví zajímavý zážitek.

Jakub Štěpánek

Na světě pobíhám přibližně 27 let. Už jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Hry mě stále nepřestávají fascinovat, nejraději mám open-world tituly a kooperativní akce.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít