Postava měsíce: Big Daddy
Jsou velcí, těžce ozbrojení a velmi nebezpeční. Navlečeni do obřích kovových skafandrů brázdí ulice města Rapture, utopie, která se svým stvořitelům vymkla kontrole. Řeč je samozřejmě o Big Daddies, neboli Velkých taťcích z her Bioshock. A také není náhodou, že postavou měsíce se stali právě tito podmořští kolosové, neboť v těchto dnech vychází remasterovaná kolekce s názvem Bioshock: The Collection (recenzi taktéž najdete na našem webu).
V minulosti, kdy bylo město Rapture ještě v plenkách, bylo potřeba dělníků, kteří by dokázali pracovat v extrémních podmínkách pod hladinou oceánu. Tuto problematiku vyřešil Dr. Yi Suchong, který stvořil Big Daddye. Existovaly dva základní druhy Big Daddyů. Rosie verze, kteří nýtovali pláště a okna a tzv. Bounceři, kteří vrtali a rozbíjeli horniny a kamení, aby město mohlo nadále expandovat. Samotní Big Daddyové jsou geneticky vylepšení lidé, jejichž těla byla umístěna do skafandrů naplněných speciální bio-luminiscenční látkou, která indikuje jejich aktuální psychické rozpoložení.
Díky velké poptávce po látce ADAM (látka extrahovaná z vzácných mořských slimáků), kterou populace Rapture využívala ke genetickým modifikacím pro získání nadlidských schopností, bylo nutné vymyslet systém, jak látky získat co nejvíce, protože lidé v Rapture na ni začali být závislí. Klasickou cestou to bylo příliš zdlouhavé a tak Dr. Suchong přednesl Andrewu Ryanovi (samozvanému bohu Rapture) svůj plán. Malé dívky, zde známé coby Little Sisters, budou na ulici sbírat čistý Adam z těl mrtvých Splicerů. Jenže to bylo příliš riskantní a tak vzniká tzv „Ochráncovský program“ (Protector Program).
Pro tento program vznikají alfaverze nových Big Daddyů. Bylo jim vytvořeno silné pouto s Little Sisters na bázi pouta mezi otcem a dcerou. Big Daddyové tedy fungovali, coby ochránci malých dívek při sběru Adamu. Jenže zde nastal další problém. Jak najít vhodné kandidáty pro funkci Big Daddyů. Zde však Ryan ujistil všechny, že v tom nebude žádný problém. A tak se i stalo. Přesto, že identita jednotlivých Daddyů byla silně utajována, hovořilo se o tom, že uvnitř skafandrů bila srdce zločinců, politických vězňů a podobných živlů, které věznil Augustus Sinclair.
Prvním opravdu úspěšným pokusem o vytvoření pouta byl subjekt Delta (ano, za něj jste hráli ve hře Bioshock 2). Šlo o hloubkového potapěče Johnnyho Topsidea, který se k branám Rapture dostal náhodou. V krátkém čase se ovšem ukázalo, že alfy Big Daddyů se stávají velmi nepraktickými. Bylo jim totiž vytvořeno pouto pouze s konkrétní Little Sister a pokud Big Daddy nějakou náhodou přišel o malou sestru (náhoda měla jméno Dr. Brigid Tenenbaumová), stal se nepotřebným, jelikož ostatní Sisters jej nezajímaly. Zbylé alfy tedy byly deaktivovány a zůstaly v držení Fontaine Futuristics, Minervas Den nebo v Persephone.
Co se týká pozdějších verzí Big Daddyů, ti fungovali více či méně na stejném principu. Opět chránili malé sestry a opět museli přežívat stále více výpadů ze strany závislých Splicerů. Pokud jste hráli Bioshock Infinite, jistě si vzpomenete na okřídleného Songbirda. I na něj byla použita stejná technologie, která vytvářela pouto mezi jím samotným a Elizabeth. Tu ukradl skrze transdimenzionální portál vůdce Columbie – Jememiáš Fink. Ovšem to už se dostáváme do jiných a alternativních dimenzí Bioshocku.
O Big Daddym by se dalo napsat ještě mnoho stran textu. Bylo by to však zbytečné a v momentě, kdy máte jedinečnou možnost poznat je zblízka včetně jejich příběhu skrze Bioshock: The Collection. Jak vnímáte postavu ikonického Big Daddyho vy? Podělte se s námi v komentářích.