TITANFALL 2 – recenze

Hvízdání kulek, řev zbraní a řinčení kovu. Ohlušující výbuchy, hrdelní chrapot umírajících pilotů a nemilosrdná a nehostinná krajina okolo. To jsou kulisy nového přírůstku do rodiny first person stříleček, který se jednoduše zove Titanfall 2. A že jde o střílečku, jak my francouzi označujeme, pair excellence, o tom nemůže být ani sebemenších pochyb.

Nirvána made in Respawn !

Už dlouho se mi nestalo, že by mě hned na začátku nějaká střílečka tak chytla. Naposledy snad u Wolfenstein: The New Order nebo postaršího Rage. Dnes se však situace mění a nová hra od tvůrců takových značek, jako jsou Medal of Honor nebo Call of Duty, je splněným snem všech milovníků first person stříleček. Ano, Respawn Entertainment se znova vytáhli a po první Titanfallu, který vyšel pouze na Xbox a PC, nám dodali druhý díl se vším všudy.

Příběhovou kampaň, respektive hlavní novinku druhého dílu, jsem od začátku vnímal spíše jako nutnou nadstavbu toho, co příjde v perfektním multiplayeru. Jenže mýlit se je lidské a u Titanfallu 2 je singleplayerová kampaň plnohodnotnou součástí celé hry. Navrch dodávám, že velmi výživnou. Jde zde o příběh pilota Jacka Coopera, který je ve špatnou chvíli na špatném místě a musí se porvat se situací, kdy mu jeho kolega předá správu nad svým titánem BT-7274.

Už po prvních krocích ve hře na vás dýchne až Avatarovská atmosféra. Prostředí planety Typhon je velmi podobné jako v Cameronově filmu a když na vás poprvé zautočí psovité šelmy, opravdu se budete cítit jako pověstný „Džejksuly“. V kůži Coopera společně s BT-7274 máte za úkol pomoct mateřské frakci Milita vybojovat bitvu proti obrovké armádě IMC. Což nebude jednoduché. Navíc si postupem kampaní vytváříte jakési pouto právě se svým titánem.

Pilot nebo titán ?

Jak už jsem napsal výše, středobodem všeho jste vy, coby pilot a váš věrný druh titán BT. Piloti jsou speciálně vycvičení jedinci, kteří vynikají svou pohyblivostí a rychlostí. Umí ovládat všechny druhy palných zbraní a hlavně dokáží řídit obrovské titány. Ti jsou naopak velmi odolní a disponují neuvěřitelně silným palebným účinkem. V kůži Coopera si v kampani vyzkoušíte veškeré dovednosti pilotů a pokud nastoupíte do titána BT, čeká vás to samé, jen v té nejultimátnější verzi.

Tím se dostáváme k tomu hlavnímu, tedy hratelnosti. Tvůrci z Respawnu nám poskytli snad ten nejlepší možný kompromis, který nabízí prověřené fps značky. Jen zde je všechno výrazně vybalancovanější a alespoň já jsem za celou dobu nepostřehl výraznou chybu, ať už jde o bugy nebo design. Na špičkové úrovni je pocit ze samotné střelby z čehokoli. Hra zkrátka děla vše, co od ní čekáte. Snad jen umělá inteligence by zasloužila pár vysokých škol navíc.

tif2

V době, kdy u každé větší hry vychází objemné Day 1 patche je Titanfall 2 zjevením z čistého nebe. Vložíte hru do mechaniky a po stažení cca 80 MB dat plynule přejdete do hry a jediné, co vás zpočátku malinko zdrží, je klasická instalace. Tedy něco nevídaného. Zde je patrné, na jak odladěný produkt jsme narazili a jak si tvůrci na kvalitě Titanfallu zakládají. Jednoznačně pozitivní zjištění.

Třešnička na dortu !

Hlavním lákadlem druhého Titanfallu je bezesporu multiplayer. Znalci prvního dílu budou jako doma a nováčky čeká velké překvapení. Jde o klání 10 až 16 hráčů na středně velkých mapách (určitě nečekejte rozlohu jako v Battlefieldu). Dostanete v nich pod svou kontrolu jednoho z pilotů, kterému můžete dát do vínku několik různorodých schopností (neviditelnost, vystřelovací hák nebo třeba sonar).

Před vstupem do arény je ještě řada na výběr svého titána. Je jich 6 tříd a každý skýtá některou ze speciálních abilit. Zkoumání toho, jaký pilot se hodí k jakému druhu titána, je veskrze nápaditý a zabere vám noho času. Díky tomu příjdete na to, jaký styl hraní vám vyhovuje. O jednotlivých druzích titánů se zde není potřeba rozepisovat, protože bych vám tím zkazil radost z objevování rozdílů.

Herních režimů je v multiplayeru také dost, takže není důvod v obavám. Najdeme zde klasické režimy na bázi Capture the Flag, Team deathmatch nebo Free for All. Osobně mě nejvíce baví mód Bounty Hunt, ve kterém máte za úkol likvidovat protivníky, čímž získáváte herní měnu, kterou poté ukládáte do banku. Pokud vás soupeř zlikviduje, přicházíte o polovinu nashromážděných mincí. Nutí vás to tedy k obezřetnosti.

A to se vyplatí !

Již před vydáním tvůrci z Respawnu a EA slibovali, že veškerá budoucí DLC do hry budou zdarma k dispozici všem hráčům. Musím to jen potvrdit a jsem rád, že v záplavě všech placených DLC z posledních stříleček jde opět o zázrak a další velké plus pro ně samotné a hlavně pro nás hráče.

Na druhém Titanfallu se chyby hledají opravdu špatně. V singlu jde o výborně podaný jednoduchý příběh, který se skvěle hraje a o multiplayeru to platí několikanásobně. Jediné, co možná zaslouží ne zrovna pozitivní hodnocení, je umělá inteligence a že singleplayerová kampaň není delší (dohrál jsem ji za zhruba 7 hodin). Pokud tedy hledáte kvalitní first person střílečku, s Titanfallem rozhodně neuděláte krok vedle a hra vás bude ještě hodně dlouho dobu bavit.

Celkové hodnocení hry : 90%

Digmen

Milovník filmů, seriálů a videoher. Vzhledem ke svému věku už leccos pamatuju a rozhodně se nebráním dlouhým debatám o ničem.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít