Gears of War 4

Série Gears of War je neodmyslitelně spojena s konzolemi od Microsoftu. Svojí premiéru si odbyla na Xboxu 360 v roce 2006, kde se stala jednou z nejpopulárnějších 3rd person akcí. 4. Díl má minimálně stejné ambice jako právě jeho předchůdci. Podaří se mu vložené naděje naplnit?

Příběh začíná zcela nevinně na pódiu u mikrofonu, kde se slaví 25. výročí od konce války s Locusty. Než se stačíte rozkoukat vrháte se na bojiště, díky retrospektivnímu pohledu jednoho z oceněných vojáků. Ovšem co by to bylo za Gears of War, kdyby v tom opět neměl prsty nějaký ten Fenix, takže hned po dokončení prologu se ocitnete v kůži Jamese Fenixe, syna Slavnějšího Marcuse. On a jeho přátelé se stanou tak trochu oběťmi silné bouře a po klidném začátku vyvstane nová hrozba, možná ještě větší než samotná válka. Na scénu se dostane úplně nová sada postav. Mezi nové parťáky přibude i něžné pohlaví v podobě Kait. Tahle vojanda není žádné ořezávátko a s plně nabitým lancerem je velká kamarádka! Nechybí ani nejlepší přítel Jamese, Desmolt a celou čtveřici uzavírá vysloužilý Gear, strýček Oscar. I když se tým hrdinů obměnil, tak mi rychle přirostl k srdci. O to víc vás potěší chvíle, kdy v průběhu hry potkáte někoho ze starých známých. Že by snad Marcus Fenix? Nechte se překvapit!

gears-of-war-4-08-11-2016-16_50_46

Pojďme se vrhnout na samotnou hratelnost. Hned na začátku vám musím říci jednu nelichotivou zprávu. Kdo od nových Gearsů čekal nějaké revoluční novinky, tak bude pravděpodobně zklamán. Jelikož studio Epic už na hře nepracovalo, protože Microsoft celou značku koupil a přiřkl ji vývojářskému týmu The Coalition a ti se drží zažitého receptu. Proč měnit něco, co dobře funguje že? Inovací je tedy jako šafránu, ale nějaké se přece jenom najdou. A to zejména z řad nepřátel – nově příchozí druhy zapadají do světa Gears of War dokonale. Do rukou se vám taktéž dostanou nové stroje, které jsem alespoň já nikdy v předešlých Gearsech neviděl. Hra dobře střídá mechaniky, takže nějakého stereotypu se bát nemusíte. Jednou se bráníte vlnám nepřátel a stavíte jim do cesty různé překážky, jindy se zase dostanete k netradičním vozidlům, a to celé osvěžuje velmi variabilní prostředí. Za celou hru se mi snad nestalo, že by se lokace opakovala, možná až na výjimky, kdy je to dáno příběhem. Pokud byste si nevystačili sami, můžete si přivolat živého parťáka celou kampaň lze projít v online kooperaci. A k tomu všemu navíc nezapomenutelný zvuk motorové pily na vašem Lanceru, díky němuž byl ze světa odstraněn nejeden Locust!

gears-of-war-4-08-11-2016-21_22_24

Hra je primárně určená pro Xbox One, ale díky programu Play Anywhere si jí budete moci zahrát i na PC. Já jsem zvolil právě zmiňovanou počítačovou verzi. Hlavní výhodou je 60 fps oproti 30 fps zamknutých na konzoli a o malinko ostřejší textury než u Xboxu. Grafika má své skvělé okamžiky, kdy budete nadšeně típat jeden screenshot za druhým a pokud máte HDR televizi, pestrost barev oceníte ještě víc. Grafika není zcela bez chyb, typickou ukázkou jsou občas rozplizlé textury, kdy vám hra dává dostatečně najevo, že XONE už není herní Highend přístroj, a proto jsou patrné občasné ústupky na úkor konzole.V čem celá hra exceluje je atmosféra. Dokonale hutná a temná, místy až hororová, kdy se vám bude tajit dech pří průchodu úzkými katakombami, kde přijde na řadu zvuk, který dodává tížený pocit strachu a jde mu to skvěle!

Určitě někdo z vás namítne, že hra nabízí i multiplayer. Tak tomu skutečně je, ale Gears of War pro mě vždy byly hlavně o příběhu a kooperaci, takže si dovolím tvrdit, že mod versus je tu spíše do počtu a nikterak mě nenadchl. O něco zajímavěji vypadá mod Horda, kdy můžete s ostatními hráči čelit vlnám nepřátel.

Gears of War 4 nepřetékají novinkami, ale hrají se pořád skvěle. Nový vývojáři vsadili na osvědčený koncept, do kterého přihodili zajímavou partu postav s ještě nápaditějšími nepřáteli. Kdo čekal změnu žánru nebo revoluci ať se hře vyhne obloukem. Komu chybí pořádná 3rd person akce s hutným příběhem a poctivou kooperací. Tak s chutí do boje!

This slideshow requires JavaScript.

David Absolon

Je mi 21 let a hry hraji prakticky od mala. Můj největší zájem o videohry odstartovala česká klasika Mafie. Od roku 2006 jsem se začal soustředit na herní průmysl jako celek až do dnešních dní, kdy se budu snažit vaše všední životy obohatit nevšedními texty :)

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít