Když ještě frčely maringotky #4

S firmou SNK Playmore jste se na našich stránkách mohli setkat již několikrát. Dnešek nebude výjimkou a my znova zabrousíme do jejich portfolia her, které ve své době jen marně hledaly konkurenci. Aktuálně si probereme dlouholetou sérii bojovek The King of Fighters. Zaměření na tuto hru není náhodné, protože před pár dny vyšel na aktuální generaci konzolí její nový díl.

První díl této bojovky vyšel v srpnu 1994 na arkádové automaty a poté také na domácí konzolku SNK Neo-Geo. Vydání kopírovalo zaryté principy, které SNK měla při vydávání svých předešlých her. Série The King of Fighters (dále KoF) vycházela z – do té doby známých – rubanic Fatal Fury a Art of Fighting. Ty byly v zemi vycházejícícho slunce velmi oblíbené, takže na úspěch bylo opět velmi dobře zaděláno.

KoF se o výše zmíněné série opírala hlavně plejádou hratelných postav, které převzala právě z Fatal Fury a Art of Fighting. Defacto tak tvůrci vyprodukovali crossover, kterým proti sobě postavili fanoušky jedná a druhé série. A byl to mistrovský tah, protože oba tábory vzaly hru útokem a tak se vyklubala jedna z nejúspěšnějších bojovkových značek, která trvá až dodnes.

kof1

Soubojový systém KoF vychází z prověřeného základu, který tvůrci okopírovali ze Street Fightera. Opět zde hraje prim šestitlačítkové rozložení, kdy tři jsou používány pro údery a tři pro kopy. Pro hraní doma doporučuji fightstick, protože jedině tak zvládnete všechny ty obloučky a půlobloučky tak, jak je tvůrci zamýšleli. Jenže má to jeden, a dosti podstatný, háček.

U bojovky, jako je KoF se musíte opravdu dobře všechny hmaty a chvaty naučit, pokud si hru chcete jaksepatří užít. Pouze nejnižší obtížnost vám dá ochutnat vítězství bez toho, aniž by na vás kladla nějaké nároky. Už střední stupně obtížnosti vám dají zakusit, jakže to s tím KoF myslíte a vaše parta bojovníků se bude povážlivě tenčit. Proč zde mluvím o partě ? Odpověd je velice jednoduchá.

kof2

The King of Fighters není primárně o soubojích jednotlivců, jak je známe z konkurenčních bojovek. Zde šlo především o měření sil týmů o třech hráčích, které byly původně předdefinovány, v pozdějších dílech série byl pak výběr členů týmu na vás. Jelo se podle schématu, kdy první tým, kterému padle poslední bojovník, prohrává. A tak se skladba týmu stala velmi důležitým rozhodnutím.

Dnes, v době emulátorů, retrogamingu a předělávek, vše výše napsané působí jako běžný jev, který mnoho aktuálních bojovek převzalo. Přesto v době, kdy KoF poprvé vyšla, šlo o čisté zjevení z herních nebes. A také proto mám velmi rád hry od SNK Playmore, a také proto vás s nimi i nadále hodlám seznamovat. Ale o tom snad zase někdy příště. Těším se na komentáře.

VIDEO:

Digmen

Milovník filmů, seriálů a videoher. Vzhledem ke svému věku už leccos pamatuju a rozhodně se nebráním dlouhým debatám o ničem.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít