THE KING OF FIGHTERS XIV – recenze

Bojovek není nikdy dost. Tímto rčením bychom mohli naši recenzi s klidným svědomím uzavřít. Jenže by bylo velkou chybou minout zdejší řádky, protože nás čeká výlet do Japonska, kraje bojovkám zaslíbenému. A že se tam kutí setsakradobré rubanice, to snad nemusím připomínat vůbec nikomu. Tak si připravte své ruce, pořádně obalte nervy, tahle jízda nebude pro každého.

Aktuálně prožívám bojovkové období a i zpětně doháním resty ve hrách, které od začátku roku trochu opomíjím. Když mi na PS Storu vyskočí okénko se slevou na hru The King of Fighters XIV, neváhám ani minutu a kupuji. Aby taky ne, když jsem s touto sérií kdysi trávil notné chvíle před obrazovkou. Navíc hra skvěle zapadla do herní nálady, které se mi dostalo při opětovném spuštění her, jako Street Fighter V nebo Guilty Gear Xrd: Sign či Revelator.

Pro ty z vás, kteří jsou sérií nepolíbeni, doporučuji přečíst můj nedávný článek, kde se sérií věnuji podrobněji. Dnes si totiž vezmeme na paškál její nejnovější inkarnaci, která si bere ze svých kořenů jen to nejlepší. Díky všem herním bohům za to, protože znám několik případů, kdy se pokračování nepodařilo tak, jak tvůrci zamýšleli.

kof1

První věcí, ke které zřejmě ve hře zabrousíte, bude Story mód, který má i jednoduché příběhové pozadí. Klasicky razím pravidlo, že příběh je v bojovkách důležitý asi jako v pornu, ale to už jsem zde několikrát napsal. Zde musíte postavit tříčlenný tým bijců, který vyzve v závěrečném boji neporaženého šampiona Antonova, který se neváhá postavit přesile. Na vás je, abyste jej, jednou pro vždy, poslali do bojovnického důchodu.

Z dalších módů je zde klasický Versus, trénink a v neposlední řadě online volba, která funguje na japonské poměry velmi solidně. V principu jde, jak už jste možná pochopili z předchozích řádků, o souboje tříčlenných týmů, kde prohrává ten, jemuž nezbude ani jeden bojovník. V této rovině tedy znovu žádná převratná novinka. Nicméně, když přijde na boj samotný, jsme doma jako nikdy jindy.

Klasické šestitlačítkové rozložení zůstalo, kdy tři tlačítka určují sílu kopu a tři zbylé sílu úderu. V kombinaci s analogovou páčkou (pokud máte doma fightstick, rozhodně jej nenechte zahálet) dokážete vykouzlit roztodivná komba, která vyústí až v ultimátní úder, který zbaví nebohého soupeře podstatné části jeho zdraví. To, co natrénujete v singlu, v multiplayeru jako byste našli. Mějte však na paměti, že s nováčky se KoF XIV rozhodně nemaže.

kof2

V poslední řadě je nutné se zmínit o grafickém kabátku. Přiznám se, že aktuální díl je hnusnější než ten minulý. Všech 50 postav je vymodelováno poprvé ve 3D, čímž zmizelo jedno z kouzel všech KoF her poslední doby, tedy ručně kreslená grafika. Nicméně nejde vyloženě o průšvih, Mai a její pohupující se poprsí pořád dobře poznáte a stejně tak i zbytek osazenstva. No však mrkněte po okolních obrázcích.

Závěrem musím říci, že se mi poslední díl The King of Fighters velmi líbil. K samotné hratelnosti nemám výtek, herních módů je plno a nyní je hra na PS Store v docela solidní akci. Malou vadou na kráse je grafický kabátek, ovšem vše je funkční a zvyknete si. SNK Playmore se tedy opět vytáhli a s jejich dlouholetou sérií určitě neudělali krok vedle. Své fanoušky si hra najde a vy byste měli popřemýšlet, zdalipak už vás trochu neomrzel Street Fighter V.

CELKOVÉ HODNOCENÍ: 80%

TRAILER:

Digmen

Milovník filmů, seriálů a videoher. Vzhledem ke svému věku už leccos pamatuju a rozhodně se nebráním dlouhým debatám o ničem.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít