SCALEBOUND je mrtev!

Poslední týden je ve znamení zrušení jedné exkluzivní hry pro Xbox One. Jak už jste z nadpisu poznali, jedná se o Scalebound od vývojářů z Platinum Games. Ti jsou známí především svými šílenými „hack and slash“ mlátičkami. Nicméně Scalebound měl být AAA akčním RPG, podobným spíše konkurenčnímu Final Fantasy.

Nebudu zde rozebírat, jak to vlastně bylo se zrušením této hry, protože na internetu se válí přinejmenším obrovská porce materiálů, které osvětlují, jakže to celé proběhlo a také dopadlo. Resumé je jasné – Scalebound nebude. Zásáadní otázkou je však jiná věc. Chtěli bychom vůbec takovou hru na Xboxu? A zde se odpovědi široké hráčské základny zásadně rozdělují.

Scalebound měl být opětovným pokusem ze strany Microsoftu, jak si otevřít dveře na japonském trhu. Tam Xbox nikdy neměl na růžích ustláno a šlo spíše o zařízení, které si zde koupilo minimum zákazníků. Japonské studio Platinum Games mělo za úkol vytvořit hru, která bude zajímavá nejen na západě, ale přinutí i Japonce k nákupu konzole. Bohužel nyní už víme, že se to opět nepodaří.

sca2

Osobně za tím vidím několik zásadních problémů. Jedním z nich je fakt, že Platinum – do teď známé především svými špičkovými akčními hrami – kutilo RPG s otevřeným světem. Ohlasy z loňské E3 pak jen rozdmýchaly polemiku o tom, jesltli šlo o správný krok ze strany vývojářů. Dle mnoha zpráv se ukázalo, že prezentovaný titul vypadal v hratelné podobě naprosto odlišně a ti, kteří měli možnost hru zakusit, měli velmi rozpačité dojmy.

Druhým faktem, a o to zásadnějším, bylo vydání Final Fantasy XV, na které mnoho fanoušků čekalo více než deset let. Final Fantasy navíc vychází na všechny dotčené konzole, což komplikuje situaci o to více. Jak by tedy Microsoft dokázal oslovit japonské hráče s neznámým RPG, navíc exkluzivním pro platformu, která v jejich končinách není rozšířená ? Dle mého názoru si tuto otázku položili i v Microsoftu a odpověď byla nasnadě.

Každopádně Scalebound, ať už byl jakýkoli, již nespatří světlo světa. Vývojáři snad zúročí své poznatky při tvorbě něčeho nového a třeba – říkám třeba – se i já konečně dočkám svého vytouženého druhého dílu mé oblíbené hry VANQUISH. No a za dveřmi už čeká jejich jiná exkluzivita NIER: Automata. Tak vzhůru do ní.

TRAILER:

Digmen

Milovník filmů, seriálů a videoher. Vzhledem ke svému věku už leccos pamatuju a rozhodně se nebráním dlouhým debatám o ničem.

2 thoughts on “SCALEBOUND je mrtev!

  • 13.1.2017 at 16:08
    Permalink

    Když vidím ten screenshot, tak se není moc čemu divit. Už je to na mě asi moc. Luk, sluchátka, místo ruky pařát.. 😀

  • 15.1.2017 at 12:48
    Permalink

    Jo no, taky kvůli tomu asi nebudu brečet… E3 video, kde představovali koop bylo hodně bizarní 😀

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít