Battlefield 1 (kampaň)

Novodobé střílečky jsou pro mnohé synonymem multiplayerového zážitku. Odvěcí rivalové Battlefield a CoD stojící v ringu, tahají za nitky hráčské touhy po válečném konfliktu a cílí na boj ve zbrani proti skutečnému hráči. Stále obsahují kampaně, které se nebojí prezentovat v reklamních ukázkách, nicméně o jejich duši by se dalo polemizovat. Existuje jedna redakce, která se poměrně překvapivě shodla na tom, že právě Battlefield 1 chce okusit primárně kvůli sigleplayerové části. Pojďme si tedy rozebrat její klady a zápory.

Návrat do první světové války byl vynikají krok směrem k tužbám hráčské komunity, osvěžující prvek v omšelém světě moderních konfliktů a hlavně strhující podívaná v prvním traileru. Vývojáři se od začátku kasali, že kampani je věnována stejná péče jako multiplayeru. Tuto informaci podtrhovali uvolněné filmečky, které nám dovolili nahlédnout pod pokličku příběhové linie. Vše bylo krásné a plné očekávání. Představa, že vbíhám s detailně vymodelovanou flintou do rozbořené vesničky s partou kamarádů ve zbrani, bláto lítá pod nohama a já vím, že mi nepomůže žádná elektronika, droni či augmentace, byla opojná. Naše představy se často odlišují od reality a nebylo tomu jinak, ani v případě Battlefieldu 1.

Battlefield1PC_02

Kampaň se skládá z prologu a pěti mini příběhů z války. Hned na počátku je váš výběr neomezený. Části nijak mezi sebou nesouvisí, nepropojuje je děj či postava, pouze válka. Znamená to tedy šest nezávislých protagonistů, jejich mikro drama a vy. Rád bych pokračoval ve smyslu, že tento rozkol nemá vliv na další dění, ale opak je pravdou. Příběh je nekonzistentní, protože vlastně žádný (v celku) není, jedná se o epizody, které sami o sobě nemají zvláštní hloubku ani myšlenku. Nepovažuji za péči vůči kampani vymyslet pět klišé příběhů vytržených z kontextu a nabídnutých hráči jako kost umlčující křik po sigleplayeru.

Pojďme ale o úroveň níže. V momentě, kdy pominete nejednotnou dějovou linku a dostanete se k samotnému hraní, pochopíte, že je něco špatně. Ony zmíněné filmečky jsou ve výsledku naroubované přechody mezi podivným hybridem připomínajícím offline mód v multiplayeru. Pokud znáte přídavek Star Wars Battlefront zvaný „Skirmish“, který umožnil hrát s bootama na bitevním poli zcela bez přítomnosti ostatních hráčů, budou vám další řádky o poznání jasnější. Když se v Battlefieldu 1 ocitnete na bojišti, po vašem boku jsou kolegové vykazující kamikadze styl a umírající po stovkách, vaši nepřátelé se stejnou dávkou inteligence a vy. Nemáte žádný pocit sounáležitosti, spolupráce, epického dění, jen si děláte, co chcete ve snaze dostat se z bodu A do bodu B. Pokud vystřihneme filmečky a nazveme to celé offline módem k multiplayerové hře, nebudu mít problém. S označením kampaň už tak shovívavý nejsem.

rendition1.img

Nyní to nejhorší. Vstupujete do nepřátelské oblasti. Dalekohledem označíte protivníky jako v Metal Gear Solid a ve snaze použít plíživý způsob průchodu kombinovaný s tichým zabitím, berete onu vesnici lehkou oklikou, znenadání se obraz stane černobílým a objeví se hláška, že opouštíte oblast mise, musíte se vrátit, jinak bude vše resetováno. Atmosféra první světové války zhasíná pod marastem moderních prvků, které proboha živoucího, nemají v kampani podobného formátu co dělat. Smířil jsem se s faktem, že si v krásně vymodelovaném světě odehraji svoje ploché singleplayerové dobrodružství, které stojí pouze v kulisách války, se kterou nemá nic společného.

Vyzkoušíte si všechny vozidla hrou nabízená. Projedete se v tancích, proletíte v letadlech a dojde i na ikonickou vzducholoď. Jeden z příběhů odehrávající se v poušti nabídne i příjemné stealthové akce. Bohužel se zde potvrzuje pravidlo „když dva dělají totéž, není to totéž“. To co v mutiplayerovém módu šlape jako namazaný stroj, dle všech ohlasů, je v singlu jako pěst na oko. Ona kulisa první světové války dávající prostor akci na bitevním poli s živými hráči, je důvodem k ovacím a oceněním, které se titulu dostaly. V kampani je výše zmíněné smrtelným bodnutím do zad, ničícím celkovou atmosféru.

rendition1.img (1)

Skvostná grafická stránka oplývající bezchybnou optimalizací, autentická zvuková stopa, výběr věrně vymodelovaných dobových zbraní či jiné klady Battlefieldu 1, nemění nic na faktu, že hru lze doporučit pouze příznivcům multiplayerového hraní. Kdo hledá kampaň, která jest kampaní, ať se obloukem vyhne první světové válce, protože nic víc, než offline mód nedostane!

Lukáš Horský

Hraní her je mým koníčkem od útlého věku. Narodil jsem se v roce 1983 a od čistě spotřebitelského zájmu jsem postupem času pronikl do vyšších sfér herního průmyslu a začal se o něj zajímat optikou širšího záběru. Baví mě své myšlenky a teze přenášet do textové podoby.

2 thoughts on “Battlefield 1 (kampaň)

  • 25.1.2017 at 9:47
    Permalink

    Pěkně sepsáno. Naprosto nevyužitý potenciál.

  • 25.1.2017 at 12:13
    Permalink

    Je to velká škoda… vypadalo to mnohem lépe, než to dopadlo.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít