Rok poté: American Truck Simulator

Je tomu přesně rok, co se v českých luzích a hájích narodil mladší bráška veleúspěšného Euro Truck Simulátoru 2. Borci z SCS Software oprášili kdysi dávno prozkoumané reálie a série se opět vrací na severoamerický kontinent.

Minulost.

Pražští SCS tak navazují na dávnou historii truck simulátorů z prostředí severní ameriky. Celou ságu začala roku 2002 hra Hard Truck: 18 Wheels of Steel. Následovalo plno pokračování, až do výše zmíněného ETS2, který přišel roku 2012. Odstartoval ten skutečný boom a už bylo jen otázkou času, kdy se celá série znovu vrátí do kulis severní Ameriky, konkrétně do spojených států.

Současnost.

Se začátkem loňského února jsme se konečně mohli rozjet s tradičními americkými kamiony. S vydáním byly k dispozici dva atraktivní státy. Kalifornie a Nevada. Se základní hrou přišly i dvě značky kamionů. Kenworth a Peterbilt. V prvních měsících jsme se museli spokojit pouze s nejnovějšími modely značek, ale vývojáři pracovali na licencích pro ikonické modely Kenworth W900 a Peterbilt 389. A zanedlouho jsme se dočkali i těchto korábů dálnic.

Dalším rozšířením, které navíc přišlo zdarma, byl další stát. Arizona přinesla patnáct nových měst, řeku Colorado a především krásné výhledy na Grand Canyon. Zároveň se také můžete pustit do prozkoumávání bájné Route 66. A zde byla asi jediná zásadní výtka. Vzdálenosti mezi jednotlivými místy celého ATS byly příliš malé a dostat se z jednoho města do druhého nepředstavovalo větší námahu. SCS ale nelenili, vyslyšeli tužby fanoušků a začali pracovat na změně měřítka. Možná se to zdá jako prkotina, ale rozdíl mezi 1:35 a nově vytvořeným světem 1:20 je opravdu markantní. Cestování západní amerikou se tak stává o mnoho realističtější.

This slideshow requires JavaScript.

Budoucnost.

S prvními narozeninami každý tak trochu očekával, že SCS minimálně ohlásí na jakém rozšíření se pracuje. A skutečně dnes v ranních hodinách oznámili, že ATS sekce studia pracuje na nové mapě.

Panovaly na fórech samozřejmě dlouhosáhlé diskuze a spekulace. Ve hře bylo několik tipů, kterým směrem se bude mapa rozšiřovat. Já sám jsem tipoval Utah, který by spojil již existující Nevadu a Arizonu. Další variantou byl Oregon a pro velkou část debaty zúčastněných i nejméně vhodná varianta – Nové Mexiko. A přesně tam se k překvapení mnohých rozhodlo studio vydat. Jeden z rumorů pracuje s vizí, že chtějí co nejdříve spojit východní a západní pobřeží. Tato teorie se tak ukazuje jako stále pravděpodobnější. A nestěžujeme si.

Vývojáři si na všechno nechávají dostatek času a nehrnou se zbytečně do vydávání polotovarů. Kdo si počká, ten se dočká. Zárukou ale bude kvalitně odvedená práce a další stovky kilometrů dálnic k prozkoumávání. Děkujeme!

Marek Beer

Hraní mě provází celý život. Nejdřív jsem hrál jenom hry, později jsem začal hrát volejbal. Jednou jsme si i hráli s manželkou a dneska si hraji se synkem.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít