Ghost Recon: Wildlands – redakční dojmy z bety

Uplynulý víkend byl ve znamení uzavřené bety Ghost Recon: Wildlands. Hru, na kterou čekalo mnoho fanoušků (včetně nás redaktorů) jsme tedy podrobili dostatečně dlouhému testování, a nyní vám přinášíme redakční dojmy, které jsme při hraní Wildlands zažili.

MAREK BEER

Při prvním spuštění na mě hra zanechala opravdu silný dojem. Ze svahu bezejmenné hory jsem se díval na prosluněné bolivijské údolí. V dáli se vinula řeka a na horizontu se třpytily sněhové čepičky na jednotlivých vrcholcích velehor. A tam všude se podívám. Všude zažiji velká dobrodružství! Krásná to představa. A teď zpět do reality. Respektive pochvalme na hře alespoň tu grafiku a rozlehlost. Tady nemám co vytknout a hra mi naservírovala přesně to co jsem očekával. Prakticky kdekoliv jsem se na mapě zastavil, mohl jsem se kochat dlouhé minuty. Zejména západy a východy slunce hra krásně vykresluje a doslova si říká o fotomód.

Zbytek hry už ale tak pochvalně hodnotit nemůžu. Bohužel se opravdu potvrdilo to, čeho jsme se ve skrytu duše báli. Prázdná a repetetivní hratelnost zde hraje prim. Wildlands pro mě nejsou ve výsledku nic jiného, než FarCry na steroidech. Mise postrádající nápad, na základní hratelnost bez větší výzvy a po dohrání jsem absolutně postrádal nějaký pocit dobře vykonané práce. Jen odškrtnutá další ikonka na mapě.

Jestli si chcete vylepšit zážitek, doporučuji ihned zvednout obtížnost a povypínat některé prvky na HUDu. Když se vám pak podaří najít kamarády, kteří jsou ochotni přistoupit na ztížená pravidla hry, celkový zážitek se prohloubí. Je ale škoda, že sám Ubisoft nepřevezme iniciativu a sám nepřijde s nějakým předpřipraveným hard core režimem. Ale snad od toho tu byla beta a poměrně četné připomínky hráčů vezmou vývojáři v potaz a promítnou se do finální verze hry.

MARTIN SYNEK

Na Wildlands jsem se popravdě dost těšil. Taktická akce, kde bude hrát prim kooperace a hlavně role každého z parťáků. To byly sliby vývojářů z Ubisoftu. Po prvním výletu do Bolivie nad tím vším visí opravdu velký otazník. Betu jsem odehrál na své klasické PS4. Graficky mě hra odzbrojila hned v úvodu, protože otevřený svět, ve kterém se hra odehrává, je velmi lákavý hlavně na pohled.

Bohužel grafický kabátek nedokáže zakrýt to, co se odehrávalo v rovině hratelnosti. Zde to bylo opravdu nepříjemné překvapení. Ovládání postavy je strnulé, střelba nepřesná a přepínání mezi 3rd person a FPS módem mi přišlo spíše zbytečné. K tomu se pojí další obrovská výtka, kterou jsou veškerá obsažená vozidla. Auta plavou, na motorku raději nesedejte a snad jen vrtulník se dal jakž takž ovládat.

Ruku v ruce s výše popsaným je nejhorší krycí systém všech dob, který bych přirovnal ke krytu v Resident Evil 6, kde také nefungoval tak, jak by měl. Zde jdete k překážce a postava se v jistých momentech k ní přilepí. Funguje to spíše náhodně než plánovaně. Osobně jsem se snažil tento způsob vůbec nevyužívat a udělal jsem dobře. Takže jednoznačné šlápnutí vedle.

Plnění jednotlivých misí je pak samozřejmě plně ve vaší režii. Avšak spolupráce se omezuje pouze na to, jak se s vašimi kamarády předem domluvíte. Chcete tichý přístup? Pokud budou všichni dělat to, co mají, jde to. Jenže když budete chtít hru projít rambo stylem, nic se nestane. Hra vás za to nijak extra nepenalizuje a do jisté míry je to nejsnažší způsob jak mise plnit. Takže sliby o taktické hře berou za své.

Co k betaverzi Wildlands říci závěrem? Prozatím je to nafouknutá bublina plná hezké grafiky, ale prázdná až to odrazuje od hraní. Nejsem teď schopen posoudit, jak bude vypadat plná verze, která vychází už za pár týdnů (7. března 2017), ale pokud by měla vypadat jako beta, jistě bych si ji nekoupil.

DAVID ABSOLON

Nabouchaný trailer už na E3, prezentace ohromující skutečnými krásami Bolie, ano přesně takové bylo odhalení Ghost Recon Wildlands. Už od představení nového přírůstku do série jsem byl velmi skeptický, ale zároveň mě opravdu hlodalo svědomí a touha si hru vyzkoušet. Nadešel pátek 3.2. a já se konečně dostal k tomu si hru pořádně osahat a pustit se do ní se svým kolegou Jakubem Štěpánkem.

Hned po zapnutí mě bohužel překvapila kvalita zpracování obličejů, která je na dnešní dobu opravdu špatná, i když občas odlesky působí realisticky, tak vás často uvítají rozmazané a divné tváře hlavních protagonistů. Tou nejpůsobivější věcí v celé betě byla dohlednost, v žádné jiné hře jsem tak obří výhled neviděl. Sám jsem nechápal jak velkou vzdálenost dokáže hra vykreslit, kdy je vidět až na kilometry vzdálené vrcholky hor. Celkově má grafika své stinné a světlé okamžiky. Jednou vás ohromí vegetací, někdy zase naštve svojí strohostí. Sám moc nevím jak to nazvat, prostě my tam něco chybí. Například Watch Dogs 2 se mi líbili 2x tolik. Jde však o velmi subjektivní názor.

S čím se asi shodnu s ostatními redaktory je fakt, že hra je prostě a jednoduše nudná. Z počátku jsem měl velký strach, aby jsme nedostali jen další The Division. Myslím si, že v tomto případě by byl další díl postapokalyptické akce nákazou zamořeného New Yorku výhra. Jak jsem již zmínil, betu jsem odehrál v kooperaci a věřte nebo ne i ve dvou to není moc zábavné. Hlavní mise střídají jenom kulisy a vaším úkolem je vždy něco donést nebo zničit a totéž vás čeká v misích vedlejších. Když už po druhé děláte na chlup stejnou věc dostaví se zcela jasný stereotyp. Přílepek taktická akce se vám brzy rozpustí i v těch nejlepších snech. Jde o bez lítostnou řežbu, kdy taktizovat budete nuceni minimálně. Občas zatoužíte po vyslání letajícího drona, aby jste si zmapovali povrch, ale to bude asi vše. A co je vůbec nejhorší je jízdní model, nevím zda se nejedná pouze o chybu na pc verzi, ale auto drží doslova jako přilepené na cestě a bonusem je v každé zatáčce jakýsi trhaný pohyb, který si doteď nedokážu vysvětlit. Ovšem abych jen nenadával Ubisoftu se povedlo perfektně vyvážit pocit ze střelby, kdy vývojáři zvolili vynikající balanc mezi akordovým a realističtějším pojetím. Další plusové body dostane Ghost Recon Wildlands za editor postav, který je opravdu rozsáhlý a nadšenci v něm budou moci utopit hodiny času tvoření svého ideálního já.

O příběhu se zmíním jen krátce, jelikož se jednalo pravděpodobně o úvodní hodinky ze hry, tak nám byli představení hlavní záporáci a to bylo víceméně vše.

Ubisoft si asi řekl, má to kooperaci, bude to zábavné. Ale takhle to nefunguje. Ani plížení s vaším věrným parťákem v bolivijských pralesích vás nevytrhne z všudy přítomné nudy. Prosím ještě jednou a lépe!

JAKUB ŠTĚPÁNEK

Poslední dobou se snažím být opatrný v očekáváních od nových her. Natěšenost na taktickou akci od Ubisoftu jsem se proto snažil přiškrtit. Velká očekávání = velká zklamání. Wildlands toto pravidlo bohužel potvrzují.

Jízdní model je prvním plivancem do ksichtu. Tohle snad vývojáři nemyslí vážně. Jízda mi připomíná šestnáct let staré GTA III. Jak si někdo může vůbec myslet, že takto zprasené ovládání dopravních prostředků obstojí v porovnání s dalšími hrami? A to jsme toho od jízdy zase tolik nečekali. Lidé, kteří mají jízdní model na starost, by si za předvedenou práci zasloužili být odejiti.

Kdybych měl na hře něco pochválit, bude to střelba. Pocit z ní je naprosto skvělý. Nejvíc jsem si užíval sniperování z velké vzdálenosti, na blízko pak skvěle posloužila devítka s tlumičem. Kluci už mluvili o skvělé grafice, tam není co dodat.

A teď to hlavní. Zkoušel jsem hrát chvíli v singlu. S počítači řízenými parťáky sklouzává hra ke smutnému průměru. Nemám jí to za zlé, protože se soustředí především na kooperaci. Paradoxně si v singlu více užijete stealthový postup hrou. V mulťáku na něj můžete rovnou zapomenout. Kooperace se téměř pokaždé zvrhla ve frenetickou akci. Po čase dojdete ke smutnému zjištění, že hra trpí stejnou nemocí, jako třeba třetí Mafia. Repetetivní hratelnost se snaží schovat za nezáživné filmečky a slabý příběh. Moc jí to ale nejde.

Na závěr bych chtěl říct, že výsledný zážitek bude hodně záležet na tom, jakým způsobem budete s kamarády hrát. Pokud se do hry ponoříte a budete ochotni přistoupit na role-play se vším všudy, budete odměněni fajn zážitkem. Pokud se budete chtít hlavně vyblbnout, přestane vás hra velmi brzy bavit. Uvidíme, jestli na hře stihnou vývojáři ještě zapracovat, moc bych na to ale nesázel.

Digmen

Milovník filmů, seriálů a videoher. Vzhledem ke svému věku už leccos pamatuju a rozhodně se nebráním dlouhým debatám o ničem.

3 thoughts on “Ghost Recon: Wildlands – redakční dojmy z bety

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít