Když ještě frčely maringotky #7

Zvuk vřískajících motorů, zápach spálených pneumatik a hodně vyčmáraných pastelek. Možná, že jste si teď řekli, co to sem zase píšu za bláboly, ale až se podíváte na některý z níže umístěných obrázků, jistě pochopíte, co jsem tím vším myslel. Dnes si totiž posvítím na jednu z mých nejoblíbenějších závodních her vůbec. Je tedy nutné se ohlédnou do roku 2003, kdy na Playstation 2 a Gamecube vychází hra AUTO MODELLISTA od Capcomu.

Podíváme-li se na na samotnou hru, jde v prvé řadě o velmi zábavné arkádové závody automobilů. Na druhý pohled ale uvidíme, že Auto Modellista je opravdovým unikátem mezi závodními hrami. Nejen grafikou, která je ručně malovaným cell-shade uměleckým dílem, ale hlavně variabilní hratelností, která je proměnlivá v závislosti na tom, jak hru chcete uchopit.

amo2

Hlavním módem je singleplayerová kampaň nazvaná Garage. Zde jsem trávil také já nejvíce času. Šlo o sérii různorodých závodů, avšak každý ze závodů měl různá specifická pravidla. K tomu všemu se váže také to, že v režimu Garage jste si konfigurovali svoje vozidlo k obrazu svému. Na arkádu zde bylo až příliš realisticky zpracovaných kategorií, které jste mohli upravit.

Od volby pneumatik, které měly zásadní vliv na průběh jízdy, přes brzdný systém, odpružení, až třeba po motor, jste mohli svoje vozidlo vyboostovat k maximální spokojenosti. Do toho všeho ještě možnost tuningu, kdy jste si mohli na auto navěšet další příslušenství a polepit si jej dle libosti. K mé nelibosti jsem se však dostal pouze k verzi, kde se nacházela auta japonských značek.

amo3

Možná to bude znít divně, ale tehdy mi těch zhruba padesát automobilů hravě stačilo. Než se projedete ve všech Toyotách, Mazdách, Subaru, Mitsubishi nebo Nissanech, uplyne mnoho času a vy si budete připadat, jako největší borec. Hra umožňovala i split-screen závodění, což zvedlo laťku zábavnosti o další level nahoru. Osobně šlo o závodní nirvánu i v době, kdy na nás odevšad vykukovaly hry jako Need for Speed nebo Gran Turismo.

Grafiku jsem již zmiňoval na začátku a jen musím dodat, že šlo o skvěle vypadající hru i v kresleném podání. Efekty při driftech nebo jízdě ve slipstreamu obstojí i dnes. Ručně kreslená grafika pak poskytne i dostatek detailů ke zkoumání, a že rozhodně je co zkoumat. Pro vás ale bude stačit i to, že pokud jste z jakéhokoli důvodu tyto špičkové závody z roku 2003 minuli, sežeňte si je. Užijete si parádní jízdu v grafice, která se rozhodně často nevidí.

GAMEPLAY

Digmen

Milovník filmů, seriálů a videoher. Vzhledem ke svému věku už leccos pamatuju a rozhodně se nebráním dlouhým debatám o ničem.

One thought on “Když ještě frčely maringotky #7

  • 25.2.2017 at 19:29
    Permalink

    Tak na tohle jsem úplně zapomněl! Vím že jsem to hrál snad celý jedno odpoledne u jednoho kámoše 🙂

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít