Harry Potter: Nemesis

Tento týden přišlo oznámení pokračování mlátičky ze středozemně. Všichni jsou samozřejmě nadšení, protože první díl byl naprosto fantastický. Nešlo totiž o běžnou hru, narychlo ušitý doplněk k filmu, který se díky značce bude dobře prodávat, bez ohledu na jeho kvalitu. Shadow of Mordor přinesl totiž něco nového.

Tzv. Nemesis systém vnesl do hry zajímavý sociální prvek. Skřeti si např. moc dobře pamatovali, že už hráče jednou zamordovali a byli tak velmi překvapení z další návštěvy. Pamatovali si také, jakým způsobem se je Talion pokoušel zabít a dávali si proto větší pozor. S každým neúspěšným pokusem o jejich smrt se stávali silnější, ostražitější.

Skřeti také interagovali mezi sebou. Šarvátky, boj o lepší místo ve špinavé hierarchii. Čím silnější a zákeřnější skřet, tím dál to mohl dotáhnout. Nemesis zkrátka vykreslil skřetí společenství v celé jeho hrůze. V dalším díle autoři slibují systém vylepšit, přinést do něj ještě víc skřetí krve.

shadowofmordor_nemesissysteminfographic_sept

Vzpomínky na Nemesis mě přivádí k otázce, proč se podobné mechanismy neobjevují v dalších hrách. Chápu, že není nic jednoduchého implementovat tento prvek do hry. Ale ta práce navíc za to přeci stojí, nebo ne? Vývojáři odmítli jít cestou nudné linearity a naservírovali hráčům parádní zážitek. Shadow of Mordor si díky své originalitě vysloužil místo v síni slávy a přinesl autorům nesmrtelnost. Jde o hru, která nikdy nebude zapomenuta.

Rád bych podobný přístup viděl i v dalších hrách. Budu teď trochu fantazírovat. Co by asi na Nemesis řekl kouzelník Harry Potter? Jedna z nejpopulárnějších knižních sérií se totiž stále nedočkala kvalitní herní adaptace. Ano, byly zde nějaké lineární hopsačky a přiznávám, že i já jsem tenkrát nadšeně sbíral fazole. Mluvím teď ale o něčem větším, než je typická tuneloidní jednohubka. Že není problém vrátit se i po letech k úspěšným filmovým trhákům dokazuje např. záměr studia Massive Entertainment. Ti se s nadšením pouští do osm let starého Avatara. Připomenu jenom, že avataří hra už vyšla, na nikoho však dojem neudělala a s klidem jí tak můžu označit za rychlokvašku, která se pouze vezla na jméně slavné značky.

Avatar-The-Game-Wallpapers-HD

Svět Harryho Pottera tedy na svou velkou hru stále čeká. Námětů na zpracování by bylo hned několik. Samozřejmě se nabízí klasika v podobě rozmáchlého open worldu. Příběh by se ani nemusel motat kolem Bradavic, hodilo by se dospělejší vyprávění. Hráč v roli zkušeného kouzelníka, případně čerstvého absolventa školy čar a kouzel. Voldemorta bych z věčných lovišť už netahal, nějaký ten následovník by se ale určitě našel. Samozřejmě nesmí chybět RPG prvky, zlepšování v magii, v přípravě lektvarů, přemisťování apod. Hlavně si dát pozor, aby si mudlové ničeho nevšimli. No a samozřejmě do hry naroubovat Nemesis, případně nějakou jeho variaci. Smrtijedi, mozkomorové a obři v rozsáhlé hierarchii, kteří se navíc zlepšují s každou vaší smrtí? Sem s tím!

A co třeba Harry Potter jako moba hra? Svět kouzelníků nabízí poměrně komplexní bojový systém. Jednak nepřeberné množství kouzel různého typu – útočná, přemísťovací, nebo přeměňování. Nesmíme však zapomenout na schopnosti samotných kouzelníků, např. dovednost vzít na sebe podobu konkrétního zvířete. Tzv. zvěromágové by se určitě postarali o skvělou akční řežbu. Potyčky by se mohly odehrávat ve známých prostředích – Bradavice, Zapovězený les, Azkaban nebo třeba Ministerstvo kouzel. Zajímavých míst nabízí vyprávění o Potterovi nespočet. To vše v syrové podobě, lehce líznuté hororovou atmosférou. Přihoďte pár mozkomorů, vlkodlaků, Vrbu mlátičku, skřítky a jinou kouzelnou havěť a máte zaděláno na skvělou hru.

Deathly Hallows Part 2 Harry vs Voldemort

Jedno je jisté. Svět Harryho Pottera je fenomén. Knihu četly děti na celém světě a byla tak dobrá, že jí pak přelouskali i jejich rodiče. Až se na světě objeví pořádná hra ze světa čar a kouzel, budou se v herních obchodech dělat sakra dlouhé fronty. Za to bych dal ruku do plamenů Ohnivého poháru.

Jakub Štěpánek

Na světě pobíhám přibližně 28 let. Už jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Hry mě stále nepřestávají fascinovat, nejraději mám open-world tituly a kooperativní akce.

3 thoughts on “Harry Potter: Nemesis

  • 4.3.2017 at 13:12
    Permalink

    Nemesis jsem po vydání Mordoru očekával ve více hrách. Je škoda že už tenkrát nevyšel v Mad Maxovi, kam by sedl jako prdel na hrnec. Ale tam bylo málo času, tomu rozumím.
    A Harry Potter by si pořádnou hru zasloužil. Ale než nějakou mobu spíš pořádný temný příběh. Otevřené RPG. Stejně ako knihy a filmy by mohl prostě růst i herní Potter.

  • 4.3.2017 at 13:26
    Permalink

    Je to tak 🙂 Knížky jsem četl jako prcek a teď mě to pohltilo znova. Je to zkrátka skvěle vymyšlený a ještě líp napsaný. Věřím, že se té pořádné hry jednou dočkáme 🙂

  • 4.3.2017 at 23:13
    Permalink

    Pche, říkejte si, co chcete, ale ty lineární houpačky byly výborné. Moje dětství s nimi bude vždy spojené 🙂

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít