Destiny 2

S velikým Halo se na monitory konzolí vrací pokračování jednoho z největších a nejdražších herních projektů historie. Povedlo se vývojářům z Bungie napravit pošramocenou pověst po kritiky ne příliš vlídně přijaté jedničce?

Co vlastně bylo vyčítáno prvnímu dílu? Bídná kampaň a nedostatek nového obsahu. Právě na příběh se u pokračování vývojáři hodně zaměřili. Oproti jedničce, kde byla kampaň tvořena několika anonymními misemi, kterým chybělo lepší vyprávění příběhu nás ve dvojce čeká nespočet animaček a celá příběhová kampaň působí jako opravdu povedený béčkový akční sience fiction film. Provázejí vás dobře a zábavně napsané postavy, neustále se něco děje a autoři z Bungie vytahují jednu epickou scénu za druhou. Nečekejte inovativní zážitek, ale opravdu solidní porci zábavy na nějakých 12 hodin. Mínusem by mohlo být, že nejde nastavit obtížnost. Pro zkušené matadory tak nemusí být kampaň výzvou. Přesto se jí nevyhnete. Pro odemčení veškerého obsahu ve hře je povinnost projít prakticky celou kampaní.

This slideshow requires JavaScript.

A co po příběhu? Bude dostatek zábavy i pro jednoho hráče? Zde opět můžu s potěšením napsat, že oproti jedničce urazila hra opravdu velkou cestu a nabízí neskutečný počet aktivit, které si užijete jak v partě dalších hráčů, tak jako samotáři. Hra dál vypráví různé příběhy díky nepovinným misím, které na vás čekají v otevřeném světě jednotlivých planet a měsíců. Velmi povedené je otevírání nových tříd u jednotlivých guardianů. Odebíráte se do temného lesa, kde si můžete vyslechnout příběhy pro jednotlivé klasy a tento celý koncept je příjemně pohádkový.

Celý koncept Destiny je postavený na odměnách. Za každou aktivitu dostanete nějakou tu sladkost. o proti prvnímu dílu jsou odměny prakticky za všechno. A je to jenom dobře. I příležitostní hráči se rychle dostanou k exotickým zbraním a pěknému vybavení. Výhodou je, že líbí li se vám například nějaký set brnění, nemusíte zoufat že není dostatečně dobrý. Jde vylepšovat za pomocí krystalů, které dostanete za rozebírání exotických a legendárních vybavení a zbraní. Ve hře jsou frakce které známe z jedničky, můžete plnit vanguard mise, nebo úkoly na jednotlivých planetách. Každé NPC má svůj set armoru a zbraní. Líbí se vám něco z nabídky? Stačí plnit úkoly a mise na dané planetě a za získané tokeny a materiály si jednoduše pořídíte náhodný předmět z jeho nabídky. Posbírat kompletní vybavení je jenom otázkou chvilky.

This slideshow requires JavaScript.

Móda a Destiny. Nezanedbatelné složka hry a právě jeden z hnacích prvků, proč pokračovat v hraní. Honba za lepším vybavením. A taky krásnějším. Větší změnou oproti předchozímu dílu je rozdílný systém shaderů. Zatímco v jedničce jste použili obarvení na celý komplet, tak stačil vám pouze jeden a zůstal i po vyměnění jednoho dílu vybavení. Ve dvojce přichází trochu nepříjmená změna. Každý shader je consumable a je pouze na jeden díl gearu. Dostáváte je sice prakticky za každou činnost, ale zejména u tich vzácnějších je těžké posbírat všechny. A přicházíme k nepříjemné skutečnosti. Hra obsahuje mikrotransakce. Je skoro až nestydaté, že se objevují smad ve všech velkých hrách. Naštěstí ale měli autoři dostatek rozumu, že za zakoupené engramy se dostávají pouze odměny, které nemají vliv na výkon, ale pouze na vzhled. A jde o stejné engramy, které dostáváte za každý nový level. Takže s trochou trělivosti a grindu se třeba jednou taky dočkáte. A nebo vytáhněte kreditku.

This slideshow requires JavaScript.

Nedílnou složkou Destiny je samozřejmě multiplayer. Zatímco ten kooperativní je dalo by se říct základním stavebním kamenem hry, plno hráčů se našlo u původního dílu v Cricible. Takto se opět nazývá online PvP složka hry. Skvělý gunplay se přenáší i do multiplayeru a jde o svižnou akci. Bungie se nebálo trochu sáhnout do systému a momentálně proti sobě nastupují pouze týmy po čtyřech. Pro mě vítaná změna. Dá se lépe spolupracovat a v rámci možností Destiny je celé klání taktičtější. Škoda že prozatím nejde vybírat který konkrétní mód chcete hrát. Můžete si akorát vybrat, jestli jste lamka a nebo se vrhnete do hodnocených střetnutí. Ale stejně jako u předchozího dílu jistě dojde na změny a akce vývojářů.

Možná se ptáte, proč se blíže nezmiňuji o raidech a stricích. Bohužel jsem narazil na technická omezení vysokohorského internetu a rozhodl jsem se, že nebudu kazit spoluhráčům zábavu, dokud se situace nezlepší a také proto, že si myslím, že oproti jedničce má pokračování co nabídnout i příležitostným hráčům. A jestli si chcete navíc jenom po večerech zastřílet s dobrým pocitem na konci vaší seance, je Destiny 2 to správné hřiště. Nespočet doprovodných aktivit vás nenásilně spojí s dalšími hráči a na každé planetě si tak užijete dostatek zábavy.

Marek Beer

Hraní mě provází celý život. Nejdřív jsem hrál jenom hry, později jsem začal hrát volejbal. Jednou jsme si i hráli s manželkou a dneska si hraji se synkem.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít