RAD RODGERS: WORLD ONE

Je to asi měsíc zpátky, co jsem se prokousával nabídkou her v jednom nejmenovaném e-shopu. Mé oči samozřejmě směřovaly k měsíci listopadu, protože jsem věděl, které hry na mě čekají. Přesto jsem projel listopadový jízdní řád až do konce a hned na začátku onoho seznamu na mě mrkla povědomá postava. Postava, na kterou už jsem možná dávno zapomněl, ale pohled na obrázek mi vzpomínky zase vrátil.

Z mých příspěvků jste si již mohli vydedukovat, že jsem milovníkem retro her. Dnes recenzovaný titul Rad Rodgers: World One je příkladem toho, jak se dá oprášit starý plošinovkový koncept, který fungoval už před více než dvaceti lety u hry, kterou jsem si velmi, velmi oblíbil. Tehdy se totiž psal rok 1995 a já na svém stroji jménem AMIGA poprvé zapl hru Ruff’n Tumble. Pro znalce jde o čistou esenci plošinovkové zábavy a na ni hodlá navázat i nový počin 3D Realms.

V základu jde o to, že mladík Rad velmi rád hraje počítačové hry. Má doma starou konzolku a jednoho dne ho prostě a jednoduše vcucne televize a on musí přežít dobrodružtví jedné z jeho videoher. Společníka mu dělá právě jeho stará konzole, která mu do jeho snažení nejen kecá, ale sem tam i přiloží ruce k dílu. Hlavní hrdina Rad má po ruce i řádně namakaný mašinkvér, který v průběhu hraní vylepšujete a tím pádem je pro vás likvidace zdejších nepřátel zase o něco jednodušší.

Rad Rodgers: World One je především 2D plošinovka zpracovaná v krásném 3D kabátě. Hlavní hrdina pobíhá zleva doprava a střílí prakticky na vše, co se hýbe. Základem je sběr zelených krystalů v jednotlivých levelech. Těch je dohromady sedm a každý má svůj osobitý styl. Když se vezme kolem a kolem, tak délka hry je vlastně ten největší zápor. I ten je však kompenzován velmi zajímavou cenovkou, kdy hru seženete za cenu kolem pětistovky. Hra je krátká, což tvůrci ospravedlňují tím, že chtěli zachovat principy her z devadesátých let.

Můj názor je však ten, že dodatečný obsah možná přijde formou jakéhosi DLC, protože už samotný název hry World One ukazuje na možné rozšíření či pokračování. Ještě musím zmínit ovládání, které je bezproblémové a využívá oba analogy. Jeden pro pohyb a druhý pro směr střelby. Zkukově jde o perfektní záležitost, která evokuje to nejlepší z dob devadesátek a jen piřispívá k pohodové hratelnosti.

Závěrem je potřeba říci, že Rad Rodgers se velmi povedl. Perfektní hratelnost v originální grafice by měla přinutit ke koupi každého, kdo má rád plošinovky. Jedinou pihou na kráse je fakt, že hra je krátká a při troše štěstí ji pokoříte za jedno odpoledne (což nové Call of Duty taky). Přesto mi nezbývá nic jiného, než hru doporučit, a to také proto, že mi ukápla nostalgická slza při pohledu na hlavního hrdinu, se kterým jsem před mnoha lety strávil nejedno odpoledne.

Hodnocení: 4/5

Digmen

Milovník filmů, seriálů a videoher. Vzhledem ke svému věku už leccos pamatuju a rozhodně se nebráním dlouhým debatám o ničem.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít