Na jak dlouho zabaví Sea of Thieves?

Pirátská akce od Microsoftu Sea of Thieves má poměrně velký rozpočet. Je to znát především na pirátské propagandě, jejíž hesla oslovila široké pirátské publikum. No řekněte, která chystaná hra má svůj vlastní pravidelný podcast s vývojáři? Mnoho lidí se těší, až si budou moct splnit sny o kariéře piráta. A jelikož aktuálně běží uzavřená alfa, s trochou štěstí si mohli dobrodrůžo vyzkoušet nanečisto, hezky bez závazků. Tak co, stojí to za to?

Jednoduchá, výrazně stylizovaná a barvami hýřící grafika je na hře zatím asi to nejlepší. Hned poté, co se člověk vykutálí z hospody, začne úřadovat kouzelná atmosféra. Ihned se dostaví wow efekt, jehož účinek jen tak nevyprchá. Při brázdění nekonečného moře si budete připadat jak Rudolf Hrušínský ve snímku Vesničko má středisková, protože se budete kochat, kochat a zase kochat. Mě se dokonce stalo to samé, co v onom kultovním českém filmu. Loď jsem rozšlehal o první útes, jehož nenápadný vrchol zákeřně číhal na zasněné kormidelníky. V tu chvíli si člověk uvědomí jednu zásadní věc.

Sklony k individualismmu v této hře nepřinesou nic dobrého. Především to není kdovíjaká zábava. Přestože se na moře můžete vrhnout jako vlk samotář, to pravé kouzlo leží trochu někde jinde. Ovládání loďky v jednom muži také není zrovna jednoduché. Přes samotné plachty totiž není vůbec vidět, kam člověk pluje. Běhání od kormidla na příď a zase zpátky je poněkud nešikovné. Hra tedy už od začátku počítá s tím, že vás bude někdo navigovat.

Další zjištění na vás čeká hned poté, co se připojíte do hry s náhodně vybranými lidmi. Zde nastává klasický problém všech her tohoto typu: komunikace s dalšími piráty dá pěkně zabrat. Mikrofon nejčastěji nemají, když ano, nevládnou angličtinou a tak se i zde často stává, že se dočkáte hlavně různých skřeků, nesmyslného řevu a pubertálního smíchu, kdy ani jedna strana bohužel neví, čemu se směje. Na tuto záležitost rozhodně nelze pohlížet jako na chybu hry samotné, je to zkrátka hojně rozšířený nešvar, který bohužel velmi výrazně kazí dojem z her tohoto typu.

Dobrodružství na burácejícím moři si tak užijete nejvíce s kamarády, u nichž máte jistotu, že zvládnou základní obsluhu lodi. Koordinace jednotlivých úkonů je totiž klíčová. Zvednout kotvu, připravit plachty a natočit je tím správným směrem, aby se do nich chytil nějaký ten vítr. Někdo by měl z vrchu hlídat, zda se neblíží nepřátelé, další by měl na mapě hledat zajímavé destinace hodné prozkoumání. Všichni by pak měli být připraveni k rychlé akci v podobě opravy děr po dělových koulích v podpalubí, případně vynášení vody z lodi ven, aby se nepotopila. Je jasné, že posádky, kde se jeden z pirátů pasuje do role kapitána a skutečně velí, jsou na tom o mnoho lépe, než chaotické skupiny, v nichž si každý dělá co chce. Ty jdou nejčastěji hodně rychle ke dnu. Doslova. Právě potyčky s dalšími piráty jsou na hře to nejlepší.

Nemusí však nutně pokaždé dojít ke konfrontaci. Pokud stihnete šlohnout poklad dřív než nepřátelská posádka a stihnete dostatečně rychle napnout plachty, můžete soupeřům pohodlně pláchnout, aniž by byla zlomena jediná dřevěná noha. Jak už jsem ale naznačil, potyčky jsou na hře to nejlepší a kolegové piráti jsou na ně vyloženě natěšení. Proč ne.

Vše funguje docela dobře, mám ale takový neblahý dojem, že hra nenabídne dostatek obsahu, aby zabavila náročné hráče na dlouhé večery. Hře by prospěly sofistikovanější mise, ekonomický systém, zkrátka nějaká nadstavba, kvůli níž by se hráči rádi vrátili. Chápu, že má být především jednoduchá, aby mohl naskočit každý. Autoři chtějí doručit spíše instantní zábavu, než velký online svět. Jenže tento přístup může hru velmi rychle pohřbít. Necháme se překvapit. Třeba se do hry chystá hromada dalšího zajímavého obsahu. Startuje dobře, doufejme, že jí jen tak nedojde dech.

Jakub Štěpánek

Na světě pobíhám přibližně 27 let. Už jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Hry mě stále nepřestávají fascinovat, nejraději mám open-world tituly a kooperativní akce.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít