Hunt: Showndown – Na skok v močálu

Chystaný počin od studia Crytek nechává vybrané zájemce nahlédnout pod pokličku poměrně unikátní PVP/PVE akce. Trochu jsem si močály prošel. Řeknu vám, nebyla to hezká procházka.

Na začátek krátké představení. Úkolem je vystopovat monstrum, sám, nebo v kooperaci s parťákem, sebrat odměnu a přežít útek z oblasti. Během lovu se však můžete velmi rychle stát lovnou zvěří. Po cestě za slávou vám po krku půjdou NPC nemrtváci, ale také další hráči, jejichž úkol je totožný s tím vaším. Na papíře to zní docela dobře. Proč jsem si tedy procházku neužil?

Předně je nutno zdůraznit, že hra má před sebou ještě velkou cestu a je tedy předčasné pouštět se do jakýchkoliv závěrů. Vlastně se trochu divím, že se němečtí vývojáři rozhodli hru prezentovat v tomto stavu. Pokud se na hru díváme jako na celek, který je složen z několika částí, jejichž součinností se roztáčí velký stroj produkující určitou hratelnost, v tomto případě o sobě konkrétní součástky ještě moc nevědí. Jako kdyby chyběla ozubená kolečka, hřídele a další důležité věci. Jak se to projevuje?

Třeba tím, že potkáváte pečlivě zohavené a hrůzu nahánějící příšeráky, jimž často ani nestojíte za pozornost, případně je velmi rychle vyprovodíte zpátky do pekla. Pokud si člověk dává pozor, nepředstavují potvory žádné nebezpečí. Jednak za to může jejich nedostatečná umělá inteligence, jednak nešťastné rozmístění. Chápu, že právě tohle je věc, na níž se ještě bude pracovat. V tomto stavu by tam však skoro nemuseli být. S tím souvisí rozloha lokací, v nichž se plní úkoly. Nejsem si jistý, zda se neběhá po příliš velkém dvorku. Často se mi stávalo, že jsem dlouho nepotkal ani smradlavou nohu. Dovedu si však představit, že se svět dá zahustit, ať už NPC, nebo skutečnými hráči. Tyto dva nedostatky nicméně navozovaly pocit vyprázdněnosti dané lokace a celkově kazily atmosféru i celkový zážitek.

This slideshow requires JavaScript.

I zde bude patrně platit zlaté multiplayerové pravidlo: S kámošem zábava, s cizincem otrava. Ale to už spíš záleží na osobnosti hráče. Jako osamělý vlk jsem občas narážel na skupinky hráčů. Nevím, jestli jsem takový ubožák, že jim bylo líto mě zabít, nebo jestli byli naopak rádi, že se je někdo nesnaží hned sežrat a chtěli se se mnou kámošit. Ani v jednom případě si však neuvědomovali, že ve hře funguje proximity chat – pokud je hráč u mluvícího hráče v dostatečné blízkosti, slyší jeho proslov do mikrofonu, a to nehledě na to, jestli je s ním v týmu, či nikoliv. Když se proti mě začali chytráci domlouvat, poslal jsem je dobře mířenou střelou do zátylku očuchávat močálové květiny. Takový kámoš jsem já. Tato featura se do hry hodí a věřím, že se díky ní narodí hromada zajímavých situací, kdy člověk vyslechne rozhovory nic netušících protivníků.

Střelba i přes krkolomné rozmístění kláves jakž takž funguje, technický stav hry mi však nedovolil tuto záležitost dostatečně vyzkoušet. Frame dropy mě pronásledovaly jako zákeřná plíseň na noze zmutovaného vodníka. Jestli mám z něčeho dobrý pocit, je to grafické zpracování, které je hrůzostřašně krásné.

 

Pevně doufám, že autoři pořádně vyladí hratelnost a všechny nedostatky. Hunt má velký potenciál uspět, především díky neotřelým herním principům a dech beroucí atmosféře. Zároveň má však potenciál k rychlé smrti, protože hráče může zatraceně rychle přestat bavit. Příkladem může být jiná kooperativní monster akce – Evolve. U ní zájem hráčů poměrně rychle opadl. Hunt bude muset nabídnout zajímavý systém progrese, případně nové eventy, monstra, herní režimy. Tak jako tak má před sebou ještě velký kus cesty močálem.

 

Jakub Štěpánek

Je mi 26 let a stále jsem vášnivý hráč. Jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Nemohl jsem spát, do rána jsem přemítal, co asi ve virtuálních světech objevím zítra. Sice jsem přišel o kouzelnou dětskou fantazii, ale hry mě stále nepřestávají fascinovat.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít