Co přinesla beta RDR2: Online?

 

Western od Rockstaru naplnil očekávání většiny virtuálních kovbojů. Příběhová kampaň je opravdu macatá a nějaký ten čas vydrží. Ani po jejím dohrání však kariéra psance nemusí hned skončit, americký sen může pokračovat v online části. Z ní nás Rockstar Games nechali trochu ochutnat. Co beta prozradila?

Ještě před spuštěním se spekulovalo, že rozhodnutí nalepit na online označení beta je pouze jakousi pojistkou před případnými stížnostmi na technickou kvalitu, že je multiplayerová část vlastně hotová a připravená. Ve skutečnosti tomu tak není. Online, alespoň během prvního víkendu, naplňoval pravý význam slova betaverze, tedy produktu v jisté fázi vývoje, v níž se běžně objevují chyby a nedodělávky. Nic proti tomu nemám, od toho betaverze jsou. Někteří si však pod tímto pojmem často představují něco úplně jiného. Pro ně by technický stav hry mohl být překvapením. V jednu chvíli byl skoro zázrak, že člověk vydržel být připojený do hry déle než pět minut. Padání do menu bylo pravidelné. Různé glitche, propadávání skrze textury a další běžné trable, byly na denním pořádku.

Herní režimy

Co všechno bude online obsahovat, bylo zřejmé již dávno před jeho spuštěním, herní servery o jednotlivých herních režimech informovaly s velkou oblibou. Že šlo o hodnotné informace, napovídá pokuta ve výši jednoho milionu liber pro server Trusted Reviews, který se rozhodl zveřejnit utajované informace z interních dokumentů, mimo jiné potvrzující battle royale režim. Žaloba od Take Two Interactive přišla záhy.

Interakce s cizími kovboji je problematická, většinou se omezuje na rychlé tasení kolťáků a snahu odpravit cizáka dřív, než to udělá on.

Vraťme se ale k tomu obsahu. Na hráče čekají různé herní režimy, v nichž se mohou pořádně vyřádit, ať už s náhodnými cizinci, nebo s přáteli. Třeba závody na koních. Dostihy na divokém západě jsou skutečně divoké. Konají se na známých místech, koňská kopyta prověří třeba uličky Saint Denis. Samy o sobě by asi závody neobstály, autoři se je tedy rozhodli trochu opepřit. Rozbíjením barelů na trati lze prodloužit výdrž oře, při troše štěstí lze v sudu najít třeba brokovnici a nakrmit ostatní závodníky olovem. Zábava? Rozhodně. Na jak dlouho? Těžko říct.

Podobně lze zhodnotit také další režimy. Týmové přestřelky jsou především jeden velký chaos, v bandě solitérů lze jen horko těžko mluvit o nějaké kooperaci. Výše zmíněný battle royale režim se aktuálně omezuje na variantu s lukem nebo s vrhacími noži. Aktuálně se nedá říct, zda bude režim obohacen, v této podobě jde ale o velké zklamání. Kradmý postup postrádá jakékoliv napětí, režimu chybí šťáva, střelný prach.

Zlatý Free Roam

Krom výše zmíněných režimů je pro hráče samozřejmě připravena možnost svobodně se toulat po světě. Královská disciplína Rockstaru nabízí patrně to nejlepší, co lze v online verzi najít. Nicméně i tady hra trpí na běžné nešvary multiplayerových her, od GTA: Online se v tomto ohledu příliš neliší. Interakce s cizími kovboji je problematická, většinou se omezuje na rychlé tasení kolťáků a snahu odpravit cizáka dřív, než to udělá on. Chůze po městě bez zbraně v ruce se nevyplácí. Náhodné přestřelky s cizími hráči však časem spíše otravují. Tuto věc lze ale jen těžko vyčítat vývojářům, spíš si za to mohou hráči sami. A to nemluvím o tom, co si občas člověk vyslechne za projevy.

I zde platí zlaté pravidlo, že nejvíc si člověk užije multiplayer v doprovodu dobrých kamarádů, s nimiž ideálně komunikuje přes mikrofon.

Člověk samozřejmě může využívat veškeré možnosti, které hra nabízí v singlu a nutno dodat, že na hráče čeká řada zábavných situací. Jak může vypadat takové všední dopoledne? Návštěva holiče je povinnost, zvlášť po sérii špatných rozhodnutí během tvorby postavy. Plnovousem jde zachránit ledacos. Naštěstí není potřeba vyčkat padesát hodin, než narostou nové vousy, ukliknutí a holá tvář tedy nemusí nikoho mrzet. Zamrzí ale špatně zvolená barva a skutečnost, že na její změnu už nejsou dolary. Reklamace u pana holiče nepomáhá, dle jeho slov jsem dostal, za co jsem zaplatil. Následné odplivnutí potvrdí domněnku, že bílý plnovous není to pravé ořechové. Ale co, za chvíli jsou Vánoce. Buďme k sobě tedy tolerantní.

V kapse cinká posledních pár centů, šance naklopit do sebe vychlazené pivo. Další kroky tedy vedou do místního lokálu. Společnost je vybraná, na úrovni. Sedím raději u okna, abych mohl pohlídat svého oře. Zloději koní mohou být všude. Pivo potěšilo chuťové pohárky, je čas najít si nějaké kamarády. Vyslané signály bohužel nejsou přijaty zrovna s nadšením. Co se dá dělat. Když to nejde po dobrém, půjde to po zlém.

Nový kamarád pojede na koni vzadu. Je tvrdohlavý, dělá si, co chce, občas je potřeba zpacifikovat jeho svobodnou vůli a vysvětlit mu, kdo rozhoduje o tom, co bude dál. Máme totiž domluvenou malou brigádu, je potřeba doručit několik balíčků, aby bylo na dárky pod stromeček.

Divoký západ v multiplayerovém režimu nabírá na obrátkách a nabízí rychlejší, bláznivější zážitek.

A tohle všechno se dá prožít bez ostatních hráčů. I zde však platí zlaté pravidlo, že nejvíc si člověk užije multiplayer v doprovodu dobrých kamarádů, s nimiž ideálně komunikuje přes mikrofon. Parťáky je navíc možné nepokrytě šikanovat, fantazii se meze nekladou. Kámoše lze třeba svázat a umístit na koleje, nebo ho nechat zhoupnout z nedaleké skály. Už v betě jsme se hodně nasmáli, podobných okamžiků bude ve hře habaděj.

Právě pro skupiny kamarádů jsou připraveny mise propojené příběhem. Na jaké budou úrovni, to je zatím ve hvězdách. Vzhledem k přítomnosti kamarádů lze však leccos odpustit. Právě zde se skrývá to nejlepší, co může online nabídnout.

See you, partner

Online část si ponechává stejnou šablonu, která se osvědčila u GTA. Divoký západ v multiplayerovém režimu nabírá na obrátkách a nabízí rychlejší, bláznivější zážitek. Jestli si získá pravidelné hráče je otázkou do budoucna, uvidíme, jak budou vývojáři kreativní a co dalšího vývojáři nabídnou.

Otázník se stále vznáší nad cenovou politikou a investicí reálných peněz do hry. Z běžného loupení totiž člověk moc chechtáků nezíská. Na finální podobu online části, především pak na příběhové mise, si ještě určitě posvítím. A Teď mě omluvte, konečně jsem našetřil na důstojnější fous.

Jakub Štěpánek

Na světě pobíhám přibližně 28 let. Už jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Hry mě stále nepřestávají fascinovat, nejraději mám open-world tituly a kooperativní akce.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít