Anthem DEMO

 

Zatímco během VIP víkendu byli nadšenci s předobjednávkou Anthemu odměněni možností prosedět celý večer u televize, aniž by se vůbec dostali do hry, další víkend si už EA spolu se studiem Bioware pohlídali a nápor hráčů víceméně zvládli. Všichni tedy mohli alespoň na chvíli obléknout železný oblek a zjistit, jak se asi cítí Tony Stark.

Iron Man

U toho poletování v naleštěném Javelinu ještě chvíli zůstaneme. Pro mě osobně šlo totiž o to nejlepší, co demo nabízí. Člověk se skutečně stává ostříleným Iron Manem, což je báječný pocit. Slyšel jsem zvěsti, že s myší je ovládání docela krkolomné, s gamepadem však velmi rychle přejde do krve a člověk s radostí zkouší, co si může dovolit. Že je občas potřeba nechat trysky odpočinout, je vlastně logické, čas ve vzduchu lze prodloužit plachtěním nad vodní hladinou, nebo klasickou koupačkou. Fajn detail.

Dá se říct, že okolní prostředí je dostatečně atraktivní. Autoři kladou důraz na vertikalitu, z vysoké skály lze velmi rychle protnout hladinu blízkého jezírka a navštívit hluboké podzemní jeskyně. Průzkum světa by tedy sám o sobě mohl být lákavý. Jenže záběry z pečlivě sestříhaných trailerů a gameplay videí základní verze konzolí zkrátka nejsou schopné doručit. Nemohu si pomoct, ale na klasické PS4 hra zkrátka nikoho nemůže nadchnout. A to je docela problém, protože poletování v líbivém světě dělá polovinu dobrého zážitku.

Samotná akce neurazí. Kombinace palných zbraní a speciálních schopností funguje dobře. Obtížnost se mi zatím zdá značně nevyvážená. Zívačku na začátku mise střídá ke konci smrtelná řežba, bosové umí poletující kus šrotu velmi rychle sfouknout na zem a uvrhnout hráče do poslední smrtelné křeče.

O nějaké velké spolupráci zatím nemůže být řeč. Neaktivitu hra nijak netrestá, pokud skupina hráči uteče, je k ní rychle teleportován. Jeden hráč může v klidu řešit úkoly za zbytek skupiny, děj se posouvá s tím, kdo jako první splní, co se po skupině chce. Tím se ale ostatní hráči mohou velmi rychle octnout mimo dění. Často se mi stávalo, že jsem poslouchal monolog, který se vztahoval k potyčce v jeskyni, do níž jsem ještě ani nestihl doběhnout. To je docela problém, už jen vzhledem k tomu, že studio BioWare označuje příběh jako jeden z hlavních pilířů hry.

Demo nebo beta

Autoři se v minulosti poměrně ostře ohradili proti dotazu, zda umožní hráčům naskočit do otevřené bety. Pyšně se chlubili tím, že místo bety bude k dispozici plnohodnotné demo. Ve skutečnosti tomu tak ale není. Technický stav hry je žalostný. Příkladem může být tlachání vedlejších postav ve Fort Tarsis. Jednak se během rozhovorů neobtěžovaly otevřít pusu, gestikulace působí jako bláznivá parodie a mimika raději chybí úplně. Chyby se samozřejmě objevovaly i během akce. Hra ještě není hotová, nemám s tím problém. Příště by si ale autoři mohli chvástání o vypiplané demoverzi odpustit.

Další Destiny?

Samozřejmě i zde platí zlaté pravidlo, že v partě kamarádů si člověk užije daleko víc. Vedou se debaty o tom, jaké hře se Anthem podobá nejvíc. Zmiňuje se samozřejmě Destiny nebo třeba Warframe. Je to ale vlastně úplně jedno. Navenek působí koncept dostatečně originálně, v jádru je to klasická střílečka zaměřená na získávání lootu. Osobně si myslím, že vypravěčský um BioWare se pod tímto balastem bohužel ztratí, ale kdo ví. Třeba nás skutečně překvapí.

Jakub Štěpánek

Už jako malý kluk jsem se nemohl odtrhnout od konzolí a počítačů. Hry mě nikdy nepřestaly fascinovat, nejraději mám open-world tituly a kooperativní akce.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít