Od vydání předchůdce Train Fever uběhly dva roky. Přibylo dostatečně změn do pokračování s názvem Transport Fever? Přidali vývojáři z Urban Games pouze lodě a letadla, nebo se pustili do vylepšení hry hlouběji?

Na první pohled se od prvního dílu až tak moc nezměnilo. Alespoň takový jsem měl pocit s prvním spuštěním. Vývojáři použili stejný engine jako u předchozího dílu a i přes mnohá vylepšení se nezbavil některých problémů. Jestliže vám Train Fever běžel bez problémů, nemusíte se bát, že by jste Transport Fever nespustili. Problém jako vždy přichází v pokročilé fázi hry. Zejména ve volném režimu hry se časem narazí na technické limity hry, kdy už je jednoduše výpočtů přespříliš a framerate pomalu, ale jistě klesá. Změnou grafického nastavení ničeho nedocílíte. Problém je na pozadí v propočítávání jednotlivých úkonů.

První odstavec nezní možná nejpozitivněji, ale věřte, že zbytek hry se opravdu povedl. Nákladní přeprava funguje výborně. Stačí dát továrnám trochu čuchnout a začnou produkovat opravdu velké množství surovin. Jakmile dokončíte řetězec a začnete dodávat výsledné produkty do měst, tak se pěkně rozrůstají a je radost pohledět, co se po pár letech stane z dobře zásobené vesničky. Tento díl klade opravdu velký důraz na distribuci a efektivitu přepravy surovin a tovaru. podmínkou je dobře se naučit spravovat koleje a zejména signální zařízení, aby jste se nemuseli starat jednotlivě o každý vlak. Pro ostřílené matadory například ještě z Transport Tycoonu hračka, pro nováčky možná nepříjemné zjištění, které ale pro kvalitní herní zážitek je to prakticky povinností.

Velkým vylepšením prošel i režim stavby, oproti předchozímu dílu opět velký krok vpřed. Stavět mosty, navazovat na sebe jednotlivé koleje a nebo silnice lze s lehkostí a varovný text “kolize” uvidíte opravdu málokdy. Trochu šikovnosti je už potřeba projevit při stavění komplikovanějších koridorů, ale nic není zadarmo. Doporučuji se nepouštět do experimentů výhybek v tunelech a na mostech. Nevypadá to příliš vábně a ani realisticky. Co jde ale velmi snadno, je rozšiřování nádraží. Většinou jde vše bez bourání, jen občas je samozřejmě nutné trochu sáhnout do vybudované infrastruktury. A když už je potřeba bourat, například někdy u mostů a tunelů při upgradu na novější a rychlejší kolejiště, hra se příliš nebrání. Renovace není frustrující. V Train Feveru nemyslitelné. Kdo se snažil napojit koleje zpět na mostový pilíř, ví proč.

Možná vám přijde divné, že se pořád motám kolem vlaků. Vždyť už nejde jen o Train Fever! Ruku na srdce. Věřím že plno fanoušků se vždy zaměří právě na vláčky. Hrát si s kolejišti a nádražími, budovat funkční tratě, které nejezdí pouze z bodu A do bodu B, to mi přijde jako nejsilnější složka hry. Vývojáři opravili plno chyb prvního dílu, které házely často nepříjemně velké klacky pod nohy. Ale samotné opravy by nové pokračováníl u fanoušků neospravedlnily. Naštěstí i vybudovat si přístav a letiště je taky zábava. Přináší do hry další varianty a možnost příjmu. Vše do sebe zapadá a vypadá o to logičtěji a realističtěji. Hra navíc přichází s dvěma kampaněmi. Jedny scénáře pro Severní Ameriku a další pro Evropu. Postavit tunel, most, vykopat průplav, to je jen krátký výčet z mnoha dalších přichystaných misí. Rozhodně musíme pochválit za vítané zpestření, věřím že plno hráčů uvítá dostat nějaký konkrétní úkol. V jednotlivých misích máte ale ruce svázané a opovažte se projevit více vlastní iniciativy. Mohli by jste si hru rozbít. Tu pravou krásu Transport Fever tak naleznete ve volné hře, kde nic nebrání k vytvoření toho největšího dopravního impéria.

Nebylo by úplně spravedlivé vyřknout verdikt, že jde pouze o vylepšený předchozí díl nově vznikající série. Nejde ale ani o revoluci. Autorům se každopádně podařila plnohodnotná evoluce, s příslibem do dalších let.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno