Je tomu přesně rok, co se v českých luzích a hájích narodil mladší bráška veleúspěšného Euro Truck Simulátoru 2. Borci z SCS Software oprášili kdysi dávno prozkoumané reálie a série se opět vrací na severoamerický kontinent.

Minulost.

Pražští SCS tak navazují na dávnou historii truck simulátorů z prostředí severní ameriky. Celou ságu začala roku 2002 hra Hard Truck: 18 Wheels of Steel. Následovalo plno pokračování, až do výše zmíněného ETS2, který přišel roku 2012. Odstartoval ten skutečný boom a už bylo jen otázkou času, kdy se celá série znovu vrátí do kulis severní Ameriky, konkrétně do spojených států.

Současnost.

Se začátkem loňského února jsme se konečně mohli rozjet s tradičními americkými kamiony. S vydáním byly k dispozici dva atraktivní státy. Kalifornie a Nevada. Se základní hrou přišly i dvě značky kamionů. Kenworth a Peterbilt. V prvních měsících jsme se museli spokojit pouze s nejnovějšími modely značek, ale vývojáři pracovali na licencích pro ikonické modely Kenworth W900 a Peterbilt 389. A zanedlouho jsme se dočkali i těchto korábů dálnic.

Dalším rozšířením, které navíc přišlo zdarma, byl další stát. Arizona přinesla patnáct nových měst, řeku Colorado a především krásné výhledy na Grand Canyon. Zároveň se také můžete pustit do prozkoumávání bájné Route 66. A zde byla asi jediná zásadní výtka. Vzdálenosti mezi jednotlivými místy celého ATS byly příliš malé a dostat se z jednoho města do druhého nepředstavovalo větší námahu. SCS ale nelenili, vyslyšeli tužby fanoušků a začali pracovat na změně měřítka. Možná se to zdá jako prkotina, ale rozdíl mezi 1:35 a nově vytvořeným světem 1:20 je opravdu markantní. Cestování západní amerikou se tak stává o mnoho realističtější.

Budoucnost.

S prvními narozeninami každý tak trochu očekával, že SCS minimálně ohlásí na jakém rozšíření se pracuje. A skutečně dnes v ranních hodinách oznámili, že ATS sekce studia pracuje na nové mapě.

Panovaly na fórech samozřejmě dlouhosáhlé diskuze a spekulace. Ve hře bylo několik tipů, kterým směrem se bude mapa rozšiřovat. Já sám jsem tipoval Utah, který by spojil již existující Nevadu a Arizonu. Další variantou byl Oregon a pro velkou část debaty zúčastněných i nejméně vhodná varianta – Nové Mexiko. A přesně tam se k překvapení mnohých rozhodlo studio vydat. Jeden z rumorů pracuje s vizí, že chtějí co nejdříve spojit východní a západní pobřeží. Tato teorie se tak ukazuje jako stále pravděpodobnější. A nestěžujeme si.

Vývojáři si na všechno nechávají dostatek času a nehrnou se zbytečně do vydávání polotovarů. Kdo si počká, ten se dočká. Zárukou ale bude kvalitně odvedená práce a další stovky kilometrů dálnic k prozkoumávání. Děkujeme!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno