Malý chlapec je vyplaven na břeh mysteriózního ostrova. Tak začíná malebná adventura od Studia Tequilla Works. Ta přichází na pulty herních obchodů, aby nám přinesla krátký zenový zážitek. O tom jak se hra povedla a zda může konkurovat soupeřům, jako jsou díla Journey či Abzu si povíme níže.

Rime by se dala charakterizovat jako skákací adventura s logickými hříčkami. Cestujete s klukem po ostrově a následujete lištičku, která vás vede dál. Postupem času narážíte na zapeklité rébusy a objevujete tajemství ostrova. Hádanky jsou to jistojistě pestré. Typickým příkladem, který se v průběhu hry znova objevuje, je například podivné kukátko. Pokud správně seřídíte optiku mechanismu, dva různé předměty být klidně daleko od sebe se spojí v pomyslný klíč a vám se otevře brána dál. Hodně se mi líbil nápad s velkou mosaznou koulí. Tu když posouváte, měníte denní dobu a tím upravujete stíny potřebné k otevření dalších dveří. Hlavolamů je nepřeberné množství a umí poměrně potrápit mozkové závity. Hra nedisponuje téměř žádnou nápovědou a tak se mi stalo, že jsem se klidně na půl hodiny zasekl na jednom místě. To však není chyba hry a já jsem velmi rád, že jsem měl možnost potrénovat svojí logiku.

Druhým stěžejním prvkem hry je hopsání a lezení. To je poměrně intuitivní a rychle přejde do ruky. Chlapec hopsá, leze po různých římsách nebo se protahuje úzkými štěrbinami v hlubokých jeskynních téměř stejně tak dobře, jako známá Lara Croft. Přitom pád klučiny do propasti se zde netrestá, jen se objevíte kousek zpátky.

Zdroj: https://kljc9b3bhko60as8-zippykid.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/08/fKiuCRS.jpg

Pestrobarevný háv hře moc sluší a já se nemohl vynadívat na krásnou krajinu. Systematické střídaní dne a noci, díky osvětlení dokáže vykouzlit nádherné scenérie. Pohled na zapadající slunce při poslechu příjemné hudby na pozadí vyvolává melancholické pocity. Z vnitřního klidu vás nevyruší ani žádné reálné nebezpečí. Ve hře není game over ani neúspěch. Pokud jak jsem uvedl výše, například spadnete ze skály, objevíte se v mžiku zpátky nahoře, jako kdyby se nic nedělo. Tato skutečnost jen pomáhá ke klidné herní seanci, jež vás uklidní po stresech ve vašich každodenních životech. A tak si tak vesele prozkoumáváte tajuplný svět, následujete lišku či podivnou stínovou postavu zahalenou do červeného hávu, a je vám dobře.

Příběh bych nerad prozrazoval. Snad bych jen rád zmínil, že je vyprávěn povětšinou němě, v pouhých náznacích. Až na konci zkonkretizuje a vy pochopíte, o co zde vlastně šlo. Skrytý tragický příběh o zármutku ze ztráty milované osoby, dokáže snad obměkčit srdce i toho největšího drsňáka. Já si svoje odplakal a za to jsem rád.

U čeho bych také zaplakal, bude technická stránka hry na konzolích. Dochází zde k častým propadům FPS. Není to nic extra markantního a já si na své PS4 zas nemůžu tolik stěžovat ale trhání je vidět a ani opravné záplaty po vydání problém nevyřešili. Tohle si vývojáři za rámeček určitě nedají. Za co by ale měli vyfasovat kluci a holky z Tequilla Works pochvalu, je hudební doprovod hry. Povětšinou symbióza klavíru a houslí dodává hře i záhadnému ostrovu osobitou atmosféru.

Zdroj: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/tz2hat55jgk2t1hlhcr2.jpg

Tímto se dostávám na konec mé recenze. I přes špatnou optimalizaci se Rime může řadit k nejlepším logickým adventurám. Ostrůvek se smutným tajemství mi přinesl atmosférický zážitek, na který ještě dlouho budu se slzou v oku vzpomínat. Za cenu zhruba pět set korun jsem dostal krátkou, zhruba šesti hodinovou herní zkušenost, na  kterou ale nejspíš v dohledné době nezapomenu, a to mi přijde za uvedenou cenovku férové.

Hodnocení 4/5

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno