Ubisoft do toho pořádně šlápnul a kola herního průmyslu se zase roztočila. Čerstvě oznámený Assassin’s Creed nejprve získal podtitul po vyčerpávajícím osmihodinovém streamu, v němž výtvarník BossLogic předvedl, že to opravdu umí s Photoshopem. Fanouškům byl vypálen do sítnice působivý artwork a přídomek Valhalla, o traileru se jim však maximálně zdálo, jeho premiéra byla totiž naplánována až na druhý den.

Po něm se objevily také důležité detaily ke hře, ať už jde o základní informace, nebo o detaily, které vývojáři utrousili v početných rozhovorech. Je tedy na čase udělat si malé shrnutí, ujasnit si před cestou do Valhally, co nás vlastně čeká.

První detaily

Předně si řekneme to nejdůležitější. Další díl vychází letos o Vánocích na platformách Xbox Series X, PS5, Xbox One, PS4, Stadia, a PC (Epic Games Store a Uplay, kde se objeví také v rámci předplatitelské služby Uplay Plus). Konkrétní datum vydání zatím neznáme, je však naprosto jasné, že se Ubisoft bude chtít svést na hypu spojeném s uvedením nových konzolí. Hry bychom se tedy mohli dočkat nejpozději v listopadu.

Pojďme si ale konečně říct něco k zasazení nového dobrodružství. Přesuneme se do devátého století našeho letopočtu. Hlavní postavou je Eivor, norský válečník, nebo válečnice, to už záleží na volbě konkrétního hráče. Nekonečné války mezi klany a ztenčující se zásoby donutí našeho seveřana spolu s jeho soukmenovci nasednout do lodí a vyplout za lepšími zítřky. Severští bohové odfouknou kocábky k pobřeží Anglie. A tam to celé začíná.

V oficiálním popisku se v této chvíli již mluví o boji. Ten je samozřejmě nedílnou součástí života seveřanů a bude klíčový i v samotné hře. Na artworcích si lze všimnout, že válečníci mnohdy drží dvě sekery. Obrázky odráží skutečnou schopnost hlavního hrdiny, v rukou tedy skutečně lze třímat dvě zbraně. Nebo dva štíty, pokud by si snad někdo hodně zakládal na štítových hradbách, jež jsou nedílnou součástí bojové taktiky větrem ošlehaných válečníků. Autoři také slibují pozměněný systém boje a větší variabilitu nepřátelských jednotek. I po dvaceti hodinách ve hře bychom se měli setkávat s novými věcmi, hra by nás měla neustále překvapovat.

Osada a s ní spojené mechanismy dle slov vývojářů zásadně změnily podstatu celé hry.

Aby si Eivor zajistil dostatečný přísun bohatství, bude se svými druhy podnikat raidy. Sám si vybere konkrétní lokace, kam provede nájezd. Do cesty se mu postaví jednotky krále Alfréda z Wessexu. Ten z neohlášené návštěvy příliš nadšený není a snaží se udělat vše proto, aby urychleně vypravil ukřičené neotesance do Valhally. Jeho vzteklý komentář lze zaslechnout už v prvním traileru.

Klíčovým prvkem bude osada, o níž se Eivor bude muset starat. Právě kořist z početných nájezdů zajistí potřebné prostředky pro zvelebování vlastního sídla, což je další z novinek. K dispozici bude také úprava postavy. Tu si hráči vůbec poprvé v sérii mohou pozměnit dle svého vkusu, například skrze účes, tetování nebo válečné malůvky.

Osadníci z Wessexu

Následně se objevilo video s komentářem od vývojářů. K mikrofonu zasedl kreativní ředitel Ashraf Ismail a hlavní scénárista Darby McDevitt. Ve dvaceti minutách hru ještě více přiblížili. Mluvili například o důležitosti dlouhých lodí, s jejichž pomocí se Norové a Dánové v této době mohli velmi rychle pohybovat po řekách. Řeky byly dle autorů něco jako prázdné dálnice, po nichž se mohli seveřané velmi rychle přesouvat. Byly klíčem v rámci objevování nové země, zároveň také umožňovaly překvapit nepřítele, protože se mu posádka velmi jednoduše dostala do týla. A pak zase rychle naskočit do loďky a ujet.

Zmínili se také o bitvách. Nechvalně proslulé nájezdy jsou dle autorů naprosto zásadní k získávání bohatství a šíření chaosu. V traileru byla znázorněna velká bitva, těch se dočkáme i během hraní. Bojová vřava dle autorů mnohdy dosáhne epického měřítka, ať už jde o dobývání, nebo obranu vlastního opevnění.

Valhalla by na rozdíl od posledního God of War měla stát nohama na zemi. Hra by měla spíše sledovat norskou a britskou historii.

Vedoucí producent Julien Laferrière pak v jednom z rozhovorů vyzdvihl důležitost vlastní osady. V ní bude Eivor dohlížet, aby patřičně prosperovala, potká se zde také se zástupci klanu. Osada se stává centrem pro velká rozhodnutí, jimž se hráči nevyhnou. Laferrière prohlásil, že se snažili, aby hráč pocítil důsledky vlastních voleb, které zákonitě ovlivní také obyvatele osady. Právě zde se uskuteční velké příběhové zvraty, vzniknou zde také důležitá spojenectví. Ta jsou nedílným mechanismem hry. Klany mohou být spojeny třeba manželským svazkem, můžeme se tedy těšit na divoké veselky.

Osada a s ní spojené mechanismy dle slov vývojářů zásadně změnily podstatu celé hry. V sérii často vidíme, že se hráč posouval dál a dál během průzkumu nových lokací, přičemž neměl mnoho důvodů vrátit se zpět na již objevená místa. Osada bude hráče k návratu motivovat, což podle autorů mění způsob hraní.

Přepracovaný RPG systém

Série Assassin’s Creed si poměrně nedávno prošla důležitou změnou. S Origins se hra z akční adventury překlopila v akční RPG a posunula se trochu jiným směrem, což jí dodalo svěží vítr do plachet. Zatímco pokračování s podtitulem Odyssey bylo v první řadě robustnější, Valhalla by měla opět přinést poměrně zásadní změny. To je ostatně patrné už z informací výše.

Jednou ze změn by měl být přepracovaný RPG systém. Přiblížil Ashraf Ismail. I tentokrát se objeví bohatý strom schopností, jednotlivé větve by měly být dostatečně povolné, aby si hráč mohl postavu formovat dle své představy. S novým dílem chtěli autoři posílit možnost definovat si vlastní herní styl.

Schopnosti by měly odrážet vikingskou náturu, ve hře by se ale neměly objevit úrovně, alespoň ne v podobě, v jaké jsme je doposud znali. Místo toho pracují autoři se sílou, která je spojená s jednotlivými schopnostmi. Když se hráč naučí nový skill, navýší se zároveň jeho síla. Více detailů bohužel Ismail v rozhovoru neuvedl.

Historické okénko

Asasínská série byla vždy promíchána s historií. Autoři si ji sice s oblibou ohýbají k obrazu svému, každý díl je však velmi povedeným exkurzem do konkrétní doby. I to je důvod, proč se fanoušci těší na vikingskou éru. Severská mytologie je však pro tvůrce videoher velmi populární téma, Ubisoft má tedy v tomto ohledu poměrně těžkou konkurenci. Jako první se samozřejmě nabízí srovnání s God of War z produkce studia Santa Monica.

Darby McDevitt potvrdil, že se v týmu doslechli o srovnání s veleúspěšnou adventurou. Dle jeho slov jim ale něco takového vrásky na čele nedělá. Valhalla by totiž na rozdíl od posledního God of War měla stát nohama na zemi. Hra by měla spíše sledovat norskou a britskou historii. Bohové se tedy evidentně přímo neobjeví, dá se předpokládat, že půjde spíše o náznaky. Už v traileru je vidět scéna, kdy na bojiště přiletí černý havran, což Eivor vnímá jako podporu velkého Ódina.

McDevitt dodává, že jen málo her prozkoumává vikingskou éru z historického hlediska, autoři se často zkrátka nedovedou oprostit od lákavé mytologie. Valhalla chce místo toho nabídnout zkušenost ze středověkého života v Anglii, prozkoumávání pozůstatků po Římanech, kteří zemi opustili před pěti sty lety, po britských kmenech z doby ještě dávnější a také ne tak vzdálený život pohanů, kteří následně konvertovali ke křesťanství. Anglie samotná byla v té době velmi fragmentovaná, mnoho králů vládlo různým částem země. Krom Wessexu, což je nejjižnější království, bychom měli navštívit také Mercii, Northumbrii a východní Anglii. Vedle Británie se však podíváme také do Norska, je však otázkou, jak velká část hry se zde bude odehrávat.

Vikings!

Závěrem se sluší říct, že na dalším dílu pracují vývojáři ze studia Ubisoft Montreal, tedy autoři stojící za povedenými díly Black Flag a Origins. Právě oni dokázali skvěle implementovat nové prvky a mechanismy, dát sérii nový směr. Dá se tedy říct, že je Valhalla v dobrých rukou. Navíc je potřeba vzít v potaz, že jim asistuje hned 14 dalších studií. To by mohlo naznačit měřítko a propracovanost hry.

Další informace k nám jistě dorazí velmi brzy. Vypadá to, že další generace konzolí skutečně odstartuje letos, obavy z případného odkladu Valhally tedy patrně nejsou na místě. Nezbývá, než se naladit na tu správnou vlnu. K tomu může posloužit třeba seriál Vikings. Běží už od roku 2013 a momentálně nabízí už 6 sérií. Když si sledování dobře naplánujete, mohl by vám vydržet až do příchodu Eivora.

Valhalla byla také hlavním tématem posledního podcastu. K dispozici je na YouTube nebo třeba na Spotify.

1 komentář

  1. Jako láká mě to čím dál tím víc. Uvidíme, jak se mi to při vydání trefí do volnýho času. Bude to chtít zase ranec investice.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno