Na loňské E3 se krom zástupců CD Projekt RED předvedli také vývojáři z jiného polského studia. Techland udělal velmi dobrý dojem s chystaným Dying Light 2, parkourová zombie akce vypadala velmi slibně. O rok později nicméně stále není jasné, kdy vyjde. Nevědí to ostatně ani sami vývojáři, ve studiu totiž dle posledních zpráv panuje šílený zmatek.

Pohled do zákulisí vývoje přinesl polský server PolskiGamedev.pl. Z polštiny došlo k překladu do angličtiny, z anglického článku čerpáme i my, takže se může stát, že pár detailů zůstane ztracených v překladu, ale pro celkový obrázek je náš zdroj naprosto dostačující.

Chaotické vedení

Pojďme tedy rovnou k věci. Vývoj Dying Light 2 by se dal označit jako velký bordel, nebo jako „totalna rozsypka”, pokud bychom měli zůstat v polštině. Způsobují ho neustálé změny, například co se týče samotné podstaty celé hry. Ta měla nejdříve akcentovat příběh, poté byla zničehonic důležitější hratelnost. K tomu se vývojáři musí vypořádat s neustálým přepracováváním herních mechanismů.

Zdroj poukazuje na skutečnost, že jiná studia rok před vydáním řeší především opravování chyb. K této fázi má nicméně vývoj Dying Light 2 ještě daleko, jednotlivé části hry do sebe zkrátka ještě nestihly zapadnout. Problematický vývoj má podle článku na svědomí totální chaos v těch nejvyšších patrech společnosti. Vedení vlastně vůbec neví, co dělá, což samozřejmě zaměstnanci cítí. Ve studiu je tím pádem patrná pokulhávající pracovní morálka. Jedním z problémů by mohl být konflikt mezi hlavní scénáristou Chrisem Avellonem a kreativním ředitelem, jímž je Adrian Ciszewski. Avellone by rád vytvořil mnohovrstevnaté RPG s bohatým příběhem, což úplně nesedí s představou Techlandu.

Server Wccftech požádal scénáristu o komentář. Avellone se zmínil, že individuální elementy ze hry diskutují, přiznává také, že se v průběhu vývoje měnily, jedním dechem ale dodal, že jde o přerozenou součást kreativního procesu. Proslýchá se, že se na příběhu chtěl mermomocí podílet i Ciszewski. jeho neustálé změny v důsledku znamenají více práce pro vývojáře, kteří jsou přikováni k počítačům běžně i 13 hodin denně. Všechna svá „finální rozhodnutí” si většinou ještě rozmyslel a změnil.

Vývojáři si tedy nikdy nemohou být jisti, zda jejich práce opět nepřijde vniveč, což z nich vysává sílu pokračovat dál. Důkazem může být skutečnost, že tým v minulém roce opustilo hned 50 lidí, což je velká rána i pro studio o velikosti Techlandu, kde podle všeho pracovalo přibližně 300 zaměstnanců. Odešel i Pawel Rohleder, který má na svědomí působivý Chrome engine.

Zvěsti o problémech se zřejmě dostaly i k Microsoftu, který vycítil svou šanci na rozšíření početné rodiny vlastních studií. Techland tedy obdržel nabídku na odkoupení. Zástupkyně PR oddělení nicméně na Twitteru oznámila, že Techland i nadále zůstává nezávislým studiem.

Možná příští rok?

Na konec se samozřejmě dostáváme zpět k otázce, zda může Techland hru dokončit ještě letos. Polské studio sice nestanovilo pevný termín, tak nějak se ale očekávalo, že bude chtít stihnout konec roku 2020. Ve světle aktuálních zpráv to však vypadá velmi bledě.

Několik vývojářů se nechalo slyšet, že není šance, aby hra vyšla koncem letošního roku, pokud tedy nedojde k jejímu výraznému osekání. Nastavené měřítko je zkrátka příliš velké. Přistoupilo by ale vedení studia na něco takového?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno